نهاوندیان در دیدار سفیر عمان در تهران

توافق هسته‌ای فرصتی برای گسترش همه‌جانبه روابط است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های مشترک ایران و ۱+۵ در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای، گفت: توافق هسته‌ای فرصت تازه‌ای برای تقویت و گسترش روابط همه‌جانبه بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان بویژه عمان خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۵۷۳۱۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در دیدار سعود بن احمد البروانی، عمان را کشور دوست و برادر ایران خواند و اظهار داشت: روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در دوسال گذشته از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده و امیدواریم در آینده نیز این روابط بهتر شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، کلید مبادلات اقتصادی و بازرگانی دو کشور را روابط مناسب بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد این روابط با قوت بیشتری نسبت به گذشته ادامه یابد.

نهاوندیان با تاکید بر ضرورت گسترش سطح همکاری‌های اقتصادی بخش‌های خصوصی ایران و عمان، گفت: زمان آن رسیده که روابط دو کشور علاوه بر بخش انرژی در زمینه‌های حمل و نقل و دیگر بخش‌ها نیز تقویت شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت اظهار داشت: در حال حاضر کسانی که این وضعیت را بوجود آورده‌اند، خود از کاهش قیمت نفت رنج می برند.

نهاوندیان سپس به وضعیت ناگوار مردم مسلمان منطقه و فعالیت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت آرامش، ثبات و امنیت در کل منطقه، افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسلمانان با نام اسلام کشته می‌شوند.

سفیر عمان در تهران نیز در این دیدار سطح همکاری های دو کشور را در سطح بالایی دانست و بر گسترش حجم مبادلات اقتصادی و بانکی دو کشور تاکید کرد.

سعود بن احمد البروانی گفت: توافق هسته ای ایران و 1+5 منجر به بازشدن پنجره اقتصادی بین ایران و همه جهان خواهد شد.

وی با اشاره به روابط تاریخی و همچنین مشابهت‌های فرهنگی و دین مشترک دو کشور بر عزم و اراده عمان برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

البروانی همچنین پیام سلطان عمان خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور را تقدیم نهاوندیان کرد.

ارسال نظرات