در ديدار دوشنبه اعضاي هيئت‌ رئيسه فدراسيون فوتبال با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام،حرف‌هايي هم مطرح شد كه بيشتر از آنكه جنبه دلسوزي و ارائه راهكار داشته باشد، نشان از سياسي‌كاري و بازي با افكار عمومي و تلطيف آن در آستانه دو انتخابات مهم مجلس و خبرگان داشت.
کد خبر: ۸۵۵۷۲۴۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاري بسيج، ديدار دوشنبه اعضاي هيئت‌ رئيسه فدراسيون فوتبال با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، يك ملاقات بي‌ارتباط براي حل مشكل حق پخش تلويزيوني رقابت‌هاي ليگ برتر و برطرف شدن اختلاف موجود ميان فدراسيون فوتبال و صداوسيما بود و  در اين بين حرف‌هايي هم مطرح شد كه بيشتر از آنكه جنبه دلسوزي و ارائه راهكار داشته باشد، نشان از سياسي‌كاري و بازي با افكار عمومي و تلطيف آن در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري داشت.
چند روز قبل در ستون يادداشت نوشتيم برخي‌ افراد هستند كه از ورزش استفاده ابزاري مي‌كنند، مسئله‌اي كه طي روزهاي گذشته حتي از جانب وزير ورزش نيز مورد تأييد قرار گرفت. گودرزي تأييد كرد كه برخي از سياسيون از ورزش استفاده ابزاري مي‌كنند، نمونه اين استفاده در ديدار دوشنبه ديده شد. جايي كه جهت جلسه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با هاشمي‌رفسنجاني از سمت و سوي حق پخش تلويزيوني به سمت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به خصوص استاديوم‌هاي فوتبال تغيير كرد تا برخي از اعضاي حاضر در جلسه هم بعد از پايان آن با آب و تاب از نظر مثبت هاشمي‌رفسنجاني در اين خصوص بگويند و اينقدر دستپاچه شوند كه تك حضور بانوان در استاديوم فوتبال آن هم در دوره رياست جمهوري خاتمي تا سرحد را يكي از برگ‌هاي زرين تاريخ انقلاب بالا ببرند؟!
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار عنوان كرد: «جمعيت زيادي به استاديوم‌ها مي‌روند و اگر يك روز حضور بانوان هم در ورزشگاه‌ها آزاد شود قطعاً جاي خالي وجود نخواهد داشت.»
پيداست كه جناب هاشمي مدست‌هاست به‌رغم ادعاي علاقه‌مندي به فوتبال، رقابت‌هاي باشگاهي و ملي را تعقيب نكرده‌اند كه نمي‌دانند چند سالي است سكوهاي خالي استاديوم‌ها بيشتر از هواداران تيم‌ها به چشم مي‌آيد و حتي با تحقق رؤياي انتخاباتي خانواده هاشمي و برخي فوتبالي‌ها هم ورزشگاه‌ها پر نخواهد شد. از منظر ديگر اظهارنظر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين خصوص و نشان دادن چراغ سبز و نگاه مثبت به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها موضع‌گيري صريح برابر نظر علما و مراجع عظام تقليد در اين خصوص است. موضع‌گيري و اظهارنظري كه بيشتر براي جمع كردن رأي، يارگيري و ترميم چهره تخريب شده آنها طي سال‌هاي گذشته و در فاصله كوتاه باقيمانده به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان به كار مي‌آيد.
به هر حال آنچه اتفاق افتاد و حرف‌هايي كه زده شد، شايد «فقط شايد» در مجموع به سود فوتبال تمام شود، شايد فوتبالي‌ها بتوانند با اهرم فشار مجمع تشخيص مصلحت نظام بخشي از مشكلات خود پيرامون حق پخش تلويزيوني يا حتي خصوصي‌سازي را حل كنند اما بدون ترديد آنكه برنده اصلي اين ديدار بود همان سياستي است كه از ورزش به بهترين شكل استفاده ابزاري مي‌كند، همان سياستي كه مي‌خواهد به هر قيمت ممكن خود را در عرصه تصميم‌گيري كشور زنده نشان دهد، به چه قيمتي مهم نيست، مهم اين است كه آنها باشند هرچند با استفاده ابزاري از ورزش!
ارسال نظرات