خبرهای داغ:
مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: این استان در مرداد ماه پذیرای افزون بر 30 هزار زائر در مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.
کد خبر: ۸۵۵۷۰۹۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار حسنعلی چراغی افزود: این زائران از سراسر کشور و به ویژه استانهای شمالغرب در استان آذربایجان غربی حضور و در شش شهر استان اسکان یافته اند.

وی اظهار کرد: شهرهای ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سردشت و مهاباد از شهرستانهای میزبان کاروان های راهیان نور در آذربایجان غربی به شمار می روند.

چراغی با بیان اینکه امسال 100 هزار نفر زائر از مناطق عملیاتی استان بازدید می کنند ، اضافه کرد: با توجه به امکانات موجود، آذربایجان غربی آمادگی پذیرایی از 200 تا 250 هزار نفر در ایام تابستان در قالب اردوهای راهیان نور را دارد.

وی گفت: علاوه بر زائران سایر استانها ، سهمیه ای نیز برای افراد علاقمند بومی استان در نظر گرفته شده و تا کنون سه هزار نفر از هم استانی ها از این مناطق بازدید کرده اند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: از سی ام مرداد ماه نیز در استان اردوهای راهیان نور ویژه دانش آموزان با عنوان فصل رویش در شهرستان مهاباد و در منطقه سد حسنلو آغاز می شود.

وی اضافه کرد: این نوع اردوها ترکیبی از اردوهای فرهنگی، تربیتی و سیاحتی با اردوهای راهیان نور است که بخشی در خاک و بخشی در آب برگزار می شود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی همچنین گفت: با ورود کاروانها به استان علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی استان ، برنامه های فرهنگی ویژه ای نیز در ارومیه در قالب نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی تحت عنوان علمداران ولایت در طول هفته به اجرا در می آید.

وی گفت: این نمایش رزمی و فرهنگی از این هفته با پذیرش روزانه ظرفیت سه هزار تا پنج هزار نفر در قالب خانواده ها اجرا می شود.

چراغی ادامه داد: نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت روزهای فرد هفته و از 21 و 30 دقیقه تا 23 شب اجرا خواهد شد که با هماهنگی های انجام شده با شهرداری ارومیه اتوبوسها از 10 نقطه شهر ارومیه علاقمندان را برای دیدار از این نمایش به مقصد مورد نظر منتقل می کنند.

آذربایجان غربی جزو استانهای مقصد برای کاروان های راهیان نور شمال غرب کشور به شمار می رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف در دوران دفاع مقدس باعث شده تا سالانه بیش از 200 هزار نفر از استان های همجوار آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.

یادمان های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت ، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان های مهم آذربایجان غربی هستند که سالانه زائران کثیری از این یادمانها بازدید می کنند.

ارسال نظرات