به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س) برگزار شد
به مناسبت ميلاد پرنور ميلاد فاطمه معصومه(س)، واحد خواهران هيأت انصارالزهرا يزد، همايش دختران آفتاب را در شهر آفتاب، در حسينيه ام‌الائمه برگزار كرد.
کد خبر: ۸۵۵۷۰۳۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزار یبسیج از یزدبه نقل از عصر فرهنگ: در اين گردهمايي كه نوجوانان دختر و مادرانشان حضور داشتند، سركار خانم نيك‌پور، به عنوان سخنران همايش، در سه محور اصلي، مطالبي را بيان نمود. محور اول سخنان وي به آشنايي اجمالي با زندگي حضرت معصومه(س) اختصاص يافت. ارائه الگوي قرآني براي دختر مسلمان از جمله: حضرت مريم(س) و بيان شأن و مقام دختر با توجه به روايات محورهاي ديگر بيانات اين مدرس حوزه بود.
در حاشيه اين جشن نيز، مشاوره خصوصي براي مادران دغدغه‌مند فراهم بود كه با حضور دكتر طباطبايي، فرصتي براي مادران ايجاد شد تا به طرح سؤالات و مشكلات خود با دخترانشان و راه‌حل‌يابي براي آن بپردازند.
تواشيح گروه بانوان نورالزهرا(س) با نام «بانوي سخا»، سرود نوجوانان دختران آفتاب هيأت انصارالزهرا، مولودي‌خواني دو تن از مديحه‌سرايان اهل بيت(ع)، برگزاري مسابقه و قرعه‌كشي از بين اسامي مبارك و زيباي «فاطمه» و «معصومه» از ديگر برنامه‌هاي شاد و معنوي اين همايش باشكوه بود.
قرائت عهدنامه دختران آفتاب در زمينه پاسداشت حجاب و عفاف و امضاي آن توسط دختران نوجوان، نگارش دلنوشته براي حضرت معصومه(س) با عنوان «نامه‌اي به خواهرم» و اهداي كتابچه «خانم‌ها حتماً بخوانند» نيز از جمله برنامه‌هاي فرهنگي تدارك ديده شده در اين همايش بود.
به گفته مسئول واحد خواهران هيأت انصارالزهرا(س)، اين گردهمايي، به منظور ارائه الگوي مناسب دختر اسلامي ايراني، ايجاد فضايي شاد و معنوي براي دختران نوجوان و ارتباط بيشتر آنان با مراكز مذهبي از جمله هيأت بود كه با استقبال خوب دختران و مادرانشان همراه شد.

ارسال نظرات