مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: امسال اردوهای جهادی از 10 شهریور با حضور 600 دانشجوی دختر و پسر از تمام دانشگاه های سطح استان کردستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۰۰۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان با اعلام این خبر اظهار داشت: دانشجویان اعزامی در قالب 17 گروه جهادی در روستاها و مناطق محروم چهار شهرستان قروه, بیجار, سقز و مریوان مشغول خدمت رسانی خواهند شد.

وی افزود: از اردیبهشت امسال به منظور نيازسنجي و عرصه یابی منطقه، گروه هاي تحقيقاتي مختلف را از بين دانشجويان به مناطق محروم اعزام و جلساتي را با مسوولین محلی و شهرستانی داشتيم تا بهتر با نيازها و محروميت هاي مناطق آشنا شويم و طرح ها و برنامه ريزي هاي خود را بر همین اساس انجام دهیم.

وی یادآور شد: دانشجویان براساس رشته های تحصیلی خود در گروه های مختلف عمرانی, کشاورزی, منابع طبیعی و آبخیزداری دامپروری, پزشکی, آموزشی و... سازماندهی شده اند.

مسئول بسیج دانشجویی کردستان گفت: دانشجویان گروه عمران به بهسازی و مرمت مدارس, مساجد, خانه محرومان, ساخت خانه عالم, لایه روبی قنات, ساخت استخر و... مشغول میشوند.

به گفته محمدپناه در بحث بهداشت و درمان, دانشجویان رشته پزشکی به آموزش و ارائه خدمات بهداشتی به مردم روستاهای محروم خواهند پرداخت و دانشجویان گروه دامپزشکی در سه حوزه آموزش, پیشگیری و درمان بیماری های دام و طیور اقدام به ارائه خدمت رسانی و محرومیت زدایی به مردم مناطق محروم با توجه به توان و تخصص خود خواهند کرد.

وی گفت: این دانشجویان با حضور در مناطق محروم و دورافتاده استان از تعطیلات و اوقات فراغت خود گذشته اند و در این مناطق به ارائه خدمات پزشکی, آموزشی, فرهنگی و... می پردازند و آنچه که به عنوان حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه وجود دارد با حضور این دانشجویان به منصه ظهور می رسد.

محمدپناه تصریح کرد: دانشجویان با حضور در اردوهای جهادی اندوخته های تئوریک خود را در دانشگاه ها در عرصه عمل به منصه ظهور میرسانند و به نوعی خود را برای اداره امور مختلف کشور در آینده آماده می کنند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی که با بسیج اساتید استان صورت گرفته است در این اردو تعدادی از اساتید بسیجی با توجه به حوزه تخصصی خود دانشجویان را همراهی می کنند.

وی گفت: اردوهای جهادی در راستای تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در بین دانشجویان, غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بارور سازی اقتصادهای محلی برگزار می شود.

محمدپناه برگزاری اردوهای جهادی را باعث ایجاد نشاط و شادابی در بین دانشجویان, حضور به موقع و آمادگی لازم برای کمک و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم, گسترش فعالیت های خودجوش و تقویت کارگروهی در بین دانشجویان, توسعه علمی, آموزشی و فرهنگی در مناطق محروم, کسب تجربه و افزایش مهارت های تخصصی دانشجویان, شکوفایی استعدادها, ابتکارات و مهارت های دانشجویان, شناسایی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به فرصت ها, محدودیت ها و تهدیدهای مناطق محروم و حرکت در راستای شکوفایی اقتصادی مناطق محروم دانست.


ارسال نظرات