خبرهای داغ:
وقتی مسئولان خبرنگاران را میرزابنویس حساب می کنند!

هدیه به خبرنگار، برای تکریم است یا توهین؟!

متأسفانه این گونه صحبت‌ها که با اعتراض خبرنگاران حاضر در این مراسم مواجه شد، سبب به وجود آمدن این سئوال شد که آیا واقعاً هدیه به خبرنگاران در نشست‌های مختلف خبری به‌ مصابیح تکریم خبرنگار است یا خریدن یا توهین به وی؟!
کد خبر: ۸۵۵۶۹۳۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از تابناک، پس از نامگذاری روز 17 مرداد به عنوان "روز خبرنگار" رسم شده که سازمان ها و نهادهای مختلف همزمان با این ایام (البته این ایام شامل یک هفته قبل یا بعد آن نیز می باشد) نشست خبری برگزار کرده که پس از آن با دادن هدیه ای به خبرنگاران ( البته این هدیه ها نیز گستردگی فراوانی دارد، که در یک دسته بندی کامل می توان گفت از گلدان و استکان باقی مانده در ته انبارهای سازمان ها گرفته تا کارت های هدیه!) سعی می کنند از این قشر جامعه تکریم و تقدیر کنند.

هر چند که برای خبرنگارها هم مثل معلم ها و مادران و پدران، برخی اقدام معنوی مثل پاسخگویی، ارتباط مستمر و مواردی از این قبیل بهترین هدیه است، اما همین تهیه هدیه های مادی نیز چند سالی است به نحوی به خبرنگاران داده می شود که نه تنها تکریم خبرنگاران به حساب نمی آید بلکه به مثابه توهین به شمار می رود!

به طور مثال، در کنار تمام اتفاقاتی که در هفته خبرنگار رخ داد، امروز در نشست خبری هیئت بدنسازی استان اصفهان، صحبت هایی از سوی رئیس هیئت مطرح شد که نه تنها سبب ناراحتی خبرنگاران حاضر شد بلکه توهینی به ساحت خبرنگاران ورزشی استان اصفهان نیز به حساب آمد.

داستان از جایی شروع شد که رئیس جدید هیئت بدنسازی که تازه چند ماهی است بر صندلی مدیریت تکیه زده، در حاشیه صحبت هایش چند بار در جلسه تأکید کرد که هدیه هایی برای خبرنگاران تهیه شده و در روزهای آینده به آنها داده می شود.

وی هم چنین در بخشی دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه به جایگاه رسانه ها واقف است و خبرنگاران برایش اهمیت بسیاری دارند، گفت: ما در هر برنامه ای که خبرنگاران حضور پیدا کنند از آنها تقدیر می کنیم و برایشان یک سری هدیه تهیه می کنیم.

پس از این صحبت ها، عده ای از پیشکسوتان و خبرنگاران حاضر در جلسه با اعتراض به صحبت های یارمحمدیان تأکید کردند که وی نباید در جلسه این گونه درباره هدیه به خبرنگاران صحبت کند!

اصغر قلندری، گزارشگر و روزنامه نگار با سابقه اصفهان در رابطه با سخنان یارمحمدیان در این جلسه گفت: نباید این گونه در این جلسه درباره هدیه به خبرنگاران و تهیه یکسری هدیه مادی برای خبرنگاران صحبت کرد چرا که این موضوع به نوعی توهین به خبرنگاران حاضر است.

وی هم چنین با اشاره به سابقه خود در رسانه تأکید کرد: این صحبت ها باعث می شود عده ای فکر کنند که هر جا پول و هدیه هست خبرنگاران حضور پیدا می کنند، در صورتی که بسیاری از حاضران در این جمع و خبرنگاران ورزشی خیلی بیشتر از آن چیزی که درآمد دارند، خرج هزینه ایاب و ذهاب می کنند تا برای پوشش یک برنامه ورزشی به محل برگزاری بروند! چرا که عاشق شغلشان هستند، این صحبت ها به گونه ای توهین به این افراد حاضر بود.

هم چنین مهری مصور، یکی از روزنامه نگاران ورزشی با سابقه اصفهان با گلایه از سخنان رئیس هیئت تأکید کرد: متأسفانه این شیوه صحبت کردن باعث می شود عده ای این برداشت را داشته باشند که هر جا هدیه هست، خبرنگاران هم هستند و به نوعی خبرنگاران برای دریافت هدیه به این نشست خبری آمده اند، در صورتی که اصلا این گونه نیست و ما برای هدیه به اینجا نیامدیم.

متأسفانه این گونه صحبت ها که با اعتراض خبرنگاران حاضر در این مراسم مواجه شد، سبب به وجود آمدن این سوال شد که آیا واقعا هدیه به خبرنگاران در نشست های مختلف خبری به مصابیح تکریم خبرنگار است یا خریدن یا توهین به وی؟!

انتهای یپام / 63042 /


ارسال نظرات
آخرین اخبار