مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان گفت: خدا محوری ملاک تقوای انسانهاست و کسب فضائل اخلاقی و معنوی ارزش فرد را مشخص می کند.
کد خبر: ۸۵۵۶۹۲۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، حجه الاسلام علی نقی تهرانی زاده مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به آیات نورانی قران مجید اظهار کرد: دین اسلام از نگاه بیرون متهم به بی عدالتی بین زن و مرد است که در حوزه فکر و اندیشه پاسخ های لازم را مبانی دینی داده اند و ثابت کردند تفاوتی بین زن و مرد در اسلام وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر دین اسلام و قرآن کریم ارزش و مقام ذاتی زن و مرد تفاوتی ندارد و یکسان است افزود: تنها ملاک فضیلت و برتری هر کس تقوا و ارزش های معنوی اوست همچنین در زمینه کسب فضائل اخلاقی و معنوی که ارزش فرد را مشخص می کند، زنان نه تنها هم ردیف مردان قرار گرفته اند؛ بلکه در بسیاری از موارد گوی سبقت را هم ربوده اند.

حجه الاسلام تهرانی زاده تصریح کرد: عدالت در حقوق متقابل زن و مرد به عنوان دو رکن عالم هستی جایگاهی بس ویژه دارد؛ زن مظهر جمال و مرد مظهر جلال خداوند است و هر کدام در نظام آفرینش مقامی خاص و ویژه دارند و هدف هر دو رسیدن به کمال است بدون این که بر یکدیگر برتری داشته باشند.

وی در رابطه با سه دورۀ مهم تربیتی در رابطه با تربیت فرزند، که در مکتب اهل بیت تاکید فراوانی شده سخن گفت وافزود: مراحل رشد کودک به سه دورۀ 7 ساله تقسیم می شود؛ که 7 سال اول را دورۀ سیادت می نامند و 7 سال دوم را دوران اطاعت پذیری و آموزش و 7 سال سوم را دورۀ وزارت؛ در این 7 سال اول در حقیقت والدین پایه های تربیتی را برای فرزند می ریزند به هر میزانی که والدین در تربیت خودشان دقیقتر باشند، در تربیت فرزندشان هم موفق تر هستند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان ضمن تبریک دهه کرامت و روز دختر بر آموزش سوره نور به فرزندان دختر و آموزش شنا به فرزندان پسر تاکید و ادامه داد: اسلام تکلیف می داند تا دختران مادارانی نجیب و با اصالت داشته باشند و نام نیکو برای آنها انتخاب کنند.

وی در پایان اذعان داشت: باید در تربیت فرزندان با تکیه بر معارف دینی و اسلامی از برزو مشکلاتی که اکنون در جامعه شاهد هستیم بکاهیم.


ارسال نظرات