خبرهای داغ:
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

انتقاد از خود یکی از اصول خود سازی است

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه انتقاد از خود، یکی از اصول خود سازی است، گفت: خود سازی موجب می شود که نفس انسان دارای روزنه نشود تا به سمت خطا و گمراهی رود.
کد خبر: ۸۵۵۶۸۸۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
به گزارش بسیج سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین، حجت الاسلام عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در مراسم هیئت عاشقان ولایت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: کسی که مشغول خودسازی خویش است، گرامی تر از کسی است که دیگران را می سازد.

وی به اصول اساسی خودسازی انسان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: انتقاد از خود یکی از اصول خود سازی است که انسان نباید اجازه دهد تا نفسش دارای روزنه شود و به سمت خطا و گمراهی رود.

عباسی تأکید کرد: شیطان 6000 سال عبادت کرد و جز جن و انس بود آنقدر عبادت کرد که به مقام ملائکه رسید اما چون خودش را تربیت نکرده بود در مقابل خدا ایستاد و 6000 سال عبادت را از دست داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، پشیمانی از کار اشتباه خود، به عیب خود پرداختن، دیگران را با عینک خوبی دیدن و خود را با بدی دیدن را از دیگر موارد اصول خودسازی انسان شمرد و عنوان کرد: انسانی که این ویژگی را داشته باشد مسیر سعادت و کمال را طی خواهد کرد.

وی یادآور شد: خوشا به حال کسی که به عیب های خود مشغول است و سعی در برطرف کردن آنها دارد.

انسان باید به خطا و اشتباهات خود پایبند باشد و از اشتباهات خود پند بگیرد، سعی کنیم خودمان هیچوقت خود را تایید نکنیم.




4001/پ20/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها