رئیس حوزه هنری کردستان گفت: اولویت اول ما باید ترویج و معرفی یادمان های شهدای کردستان باشد و برای زنده نگه داشتن یاد شهدا از فرهنگ و هنر غنی کردستان استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۵۶۷۲۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان با حضور در مرکز جهاد رسانه‌ای شهید رهبر قرارگاه مشترک راهیان نور شمالغرب کشور در سنندج با اشاره به سیاست های این نهاد در حوزه دفاع مقدس و بیداری اسلامی اذعان کرد: حوزه هنری قرارگاه فرهنگی و ادبی انقلاب است و خوشحالیم بتوانیم در این راه کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کار تخصصی در راستای ارزش های والای انقلاب از اولویت های حوزه هنری است، افزود: در سالروز ورود آزادگان به میهن از کتاب محبت پنهان اثر محمد تقی کریمی از بیجار رونمایی خواهیم داشت و در همین راستا سال گذشته ۲ شب شعر و خاطره گویی برگزار کردیم.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: اولویت اصلی حوزه هنری دفاع مقدس و ادبیات پایداری است و در همین راستا مشغول جمع آوری خاطرات بزرگان دوران دفاع مقدس در کردستان هستیم.

محمد امین مرادی امنیت امروز در کردستان را مدیون شهدای مهاجر و انصار دانست و گفت: جوانان کردستان باید حقیقت والای دفاع مقدس را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه جای جای کردستان یادمان شهدا و یادگار دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: اولویت اول ما باید ترویج و معرفی یادمان های شهدای کردستان باشد و برای زنده نگه داشتن یاد شهدا از فرهنگ و هنر غنی کردستان استفاده شود.

رئیس حوزه هنری کردستان سفر رهبری به کردستان را نقطه عطف تاریخ این استان نام برد و گفت: امسال باید بسترهای تحقق شعار سال را به معنای واقعی کلمه فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های ضد ایرانی غرب گفت: سیاست شبکه های غربی تغییر سبک زندگی مردم ایران و از هم پاشیدن کانون خانواده است. غربی ها می خواهند حتی راهیان نور را از ما بگیرند.

مرادی با بیان اینکه کنگره پیشمرگان مسلمان کرد اقدامی بی نظیر و تاثیرگذار بود، افزود: در کردستان شرایط فعالیت سخت تر و خاص تر از نقاط دیگر کشور است.

رئیس حوزه هنری کردستان در پایان با بیان اینکه در صورت انفعال در فعالیت های فرهنگی فرهنگ ایثار و شهادت را از ما می گیرند، گفت: جامعه امروز ما نیازمند همدلی و همپوشانی ارگان های مختلف است و از همین الان باید در راه جذب نخبگان برای برگزاری راهیان نور سال آینده به صورت مدون تر گام برداریم.

ارسال نظرات