پدافند غیر عامل باید تبدیل به یک فرهنگ در جامعه شود

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: اجرای پدافند غیر عامل نیاز به همکاری همه نهادها همفکری و پشتیبانی مادی و معنوی دارد تا به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۸۵۵۶۵۶۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس صبح امروز در افتتاحیه دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل در سنندج، اظهار داشت: در برگزاری این دوره ها باید تخصصی تر عمل شود.

وی یکی از وظایف سپاه و بسیج را آگاه سازی مردم عنوان کرد و گفت: موضوع پدافند غیر عامل با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است و در مجوعه بسیج و سپاه نیز به آن عمل می شود.

وی گفت: امروز در راستای نوع نبرد در بعد غیر نظامی که در این بعد نبرد نامتقارن است و در این راستا از شیوه پدافند غیر عامل استفاده می شود.

سردار فلاح بیان داشت: امروزه منظور از دشمن در بحث پدافند غیر عامل دشمن فرامرزی و در پدافند غیر عامل باید شیوه ای اتخاذ شود که آسیب به حداقل برسد و در گام بعد نیز در برابر دشمن پیروز شویم.

وی خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی سپاه دفاع از انقلاب و ارزش های است پس باید در تمامی صحنه ها حضور پیداکند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: پدافند غیر عامل باید تبدیل به یک فرهنگ در جامعه شود و در همه ابعاد نیاز به این موضوع داریم و اولین شرط نیز وجود تجهیزات فنی؛ فکری و نیروی انسانی است.

به گفته وی اجرای پدافند غیر عامل نیاز به همکاری همه نهادها همفکری و پشتیبانی مادی و معنوی دارد تا به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

سردار فلاح بیان داشت: پدافند غیر عامل چه در بعد نظامی و چه غیر نظامی اجرا می شود و مربوط به همه افراد می شود چون بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: امروزه جنگ در دنیا یک نوع جنگ هوشمند است که هم مولفه های مادی و هم معنوی دارد و یکی از موضوعات امروز باید آگاهی در موضوع پدافند غیر عامل باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از جنگ های امروزه ما تهدیدات جنگ بیولوژیک است در راستای جنگ هوشمند دشمن متمرکز شده است و لازم است که ما در بعد هم مادی هم معنوی هوشمند عمل کنیم.

سردار فلاح با بیان اینکه امروزه جنگ دنیا یک نوع جنگ هوشمند است و روح و روان را تغییر می دهد و در راستای همین تغییر باید پدافند غیرعامل داشته باشیم تا در تمامی خطرات در تمامی عرصه های فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی بتوانیم مقابله کنیم.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان ضمن برشمردن عناوین کلاس های دوره تربیت مربی پدافند غیر عامل اظهار داشت: با برگزاری این دوره آموزشی مسئولیت سنگینی برعهده مربیان در زمینه اموزش و آگاه سازی افراد جامعه می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار