دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل با حضور فرماندهان بسیج، مربیان آمادگی دفاعی و کارشناسان پدافند غیر عامل استانداری و ادارات استان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۵۵۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس صبح امروز در دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل که با حضور فرماندهان بسیج، مربیان آمادگی دفاعی و کارشناسان پدافند غیر عامل استانداری و ادارات استان در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در برگزاری این دوره ها باید تخصصی تر عمل شود.

وی یکی از وظایف سپاه و بسیج را آگاه سازی مردم عنوان کرد و گفت: موضوع پدافند غیر عامل با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مدتی است در دستور کار قرار گرفته است و در مجوعه بسیج و سپاه نیز به آن عمل می شود.

وی گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

سردار فلاح عنوان داشت: این دوره چند روزه آموزشی در عناوین و موضوعات کلی همانند مبانی پدافند غیر عامل، گذر تاریخی بر پدافند غیر عامل در دنیا، نقش بسیج در پدافند غیر عامل، مدیریت بحران، نقش پدافند غیرعامل در تهدیدات جنگ نرم و.. برگزار می شود.

وی گفت: امروزه جنگ در دنیا یک نوع جنگ هوشمند است که هم مولفه های مادی و هم معنوی دارد و یکی از موضوعات امروز باید آگاهی در موضوع پدافند غیر عامل باشد.

سردار فلاح با بیان اینکه امروزه جنگ دنیا یک نوع جنگ هوشمند است و روح و روان را تغییر می دهد و در راستای همین تغییر باید پدافند غیرعامل داشته باشیم تا در تمامی خطرات در تمامی عرصه های فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی بتوانیم مقابله کنیم.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان ضمن برشمردن عناوین کلاس های دوره تربیت مربی پدافند غیر عامل اظهار داشت: با برگزاری این دوره آموزشی مسئولیت سنگینی برعهده مربیان در زمینه اموزش و آگاه سازی افراد جامعه می باشد.


ارسال نظرات