كارشناس ارشد مسائل خاورميانه و بین‌الملل و استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: جریان انقلاب اسلامی خطری ماندگار براي آمريكاست.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۹۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دكتر سعدالله زارعی در همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی بارد برخي نظرات كه تمركز آمريكا از خاورميانه برداشته شده است گفت: حداقل تا دو دهه دیگر تمرکز آمریکا بر منطقه خاورمیانه است.

وي خاطرنشان كرد: آمریکایی ها با استفاده از این منطقه به قدرت رسیده اند بنابراین در آینده توجه آمریکایی ها به این منطقه بیشتر است.

رئيس موسسه مطالعات انديشه سازان نور با اشاره به اینکه بخش اعظم نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در این منطقه جریان دارد، بیان کرد: بیشترین رژیم وابسته به آمریکا در این منطقه شکل گرفته است.

وي گفت: افرادی هستند که با یک هدف مذهبی به جریان های نو ظهور پیوند می خورند و مطرح کننده مقوله خلافت هستند و برای رسیدن به اهداف گروه از تمام موجودی خود می گذرند.

وی ادامه داد: این گروه به دنبال بازتوليد خلافت هستند اما این کار را شرعی انجام می دهند چراکه قرب الی الله برای آنها مسئله اول است.

اين مدرس دانشگاه، گروه دوم جریان های نوظهور را افرادی دانست که از خلافت به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می کنند و گفت: این افراد به دنبال احیای خلافت هستند که بازتاب قدرت اهل سنت و خلافت عباسی و اموی است و برای رسیدن به این هدف حاضر به مذاکره با دیگران هستند.

وی ادامه داد: دسته دوم جریان های نو ظهور با سرویس های اطلاعاتی آمریکایی در ارتباط هستند و به دلیل داشتن سیاست بیشتر از دسته اول سواستفاده میکنند.

زارعی درخصوص جریان سوم موجود در فضای کنونی گفت: انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، جریان سوم را تشکیل می دهند که نسبت به غرب و جریان های تکفیری تمایز دارند.

وی با بیان اینکه بعد از آمریکا تنها کشوری که دارای جبهه ممیز و مشخص است، ایران می باشد، اظهار کرد: وضعیت آینده با رقابت و چالش بین این سه جبهه مشخص می شود.

مسئول موسسه اندیشه سازان نور ادامه داد: اگر آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران مسلط شود حداقل تا 50 سال آینده زیر سیطره آمریکا قرار خواهیم گرفت و اگر جریان تروریستی موفق شود باید تا 20 سال آینده شاهد آشوب و جنگ در دنیا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی جریان های تکفیری برای آمریکایی ها خطری موقت است درحالی که جریان انقلاب اسلامی خطری ماندگار و ماندنی است چرا که یک قدرت غیر قابل مهار است.

زارعی چالش بزرگ پیش رو کشور را در مورد آمریکا اعلام کرد و گفت: برخی معتقد هستند همانطور که در زمینه هسته ای توانستیم توافق داشته باشیم در سایر زمینه ها نیز باید مذاکرات انجام دهیم.

وی تصریح کرد: توافق هسته ای بر اساس منطق و گفت و گو انجام نگرفت بلکه با گذشتن ایران از برخی حقوق به امضا رسید و اگر قرار باشد سیاست تفاهم را در همه زمینه ها اجرایی کنیم، در آینده باید زیر سلطه عربستان و آمریکا قرار گیریم.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای حضور در منطقه و به ویژه ایران، اظهار کرد: آمریکا خواستار ایجاد دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران است زیرا معتقد است همانگونه که ایران در آمریکا این دفتر را دارد، باید ایران نیز اجازه تاسیس این دفتر را به آمریکا بدهد که در این خصوص با مخالفت رهبری مواجه شده اند.

زارعی خاطر نشان کرد: آنچه که در بحث هسته ای قابل گذشت است در مسئله نفوذ آمریکا در ایران رخ نمی دهد زیرا توافق هسته ای تجدید پذیر بوده اما نفوذ آمریکا و قدرت گرفتن در ایران غیر قابل برگشت و جبران است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد ناخواسته موجب ذلت ایران می شوند، عنوان کرد: مسئله هسته ای مهم است اما مهم تر از آن خواست آمریکایی ها مبنی بر حضور و نفوذ در ایران است که باید با آن مقابله شود.

كارشناس ارشد مسائل خاورميانه و بین‌الملل تاکید کرد: تمامی ملت های منطقه نسبت به آمریکا حساسیت منفی دارند و این حساسیت با دین رابطه مستقیم دارد به گونه ای که هر چه قدر دولت ها متدین تر باشند، نسبت به آمریکا مقاوم تر هستند.

گفتني است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صباي مشهد مقدس برگزار می‌شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها