رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح کرد
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران از تعرفه‌های فعلی جراحی ارتوپدی انتقاد کرد و گفت: اگر تعرفه‌های جدید در بخش ارتوپدی اعمال شود مطمئن باشید که خلافکاری در این بخش نه تنها پایین نمی‌آید بلکه بالاتر هم می‌رود.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۳۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی عکاشه  درباره تعرفه‌های جدید ارتوپدی اظهار کرد: اگر تعرفه‌های جدید در بخش ارتوپدی اعمال شود مطمئن باشید که خلافکاری در این بخش نه تنها پایین نمی‌آید بلکه بالاتر هم می‌رود.

وی افزود: آقای وزیر دزدی، ارتشا، زیرمیزی و هزار اتهام دیگر را به جامعه پزشکی وارد می‌کند در حالیکه با وجود این تعرفه‌ها که نه عادلانه و نه عاقلانه است، به هیچ عنوان مواردی چون زیرمیزی کاهش پیدا نخواهد کرد. متأسفانه متولی درمان و حمایت از پزشکان خود یکی از تخریب کنندگان حرمت پزشکی است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه در واقع هر عمل پزشکی را بر حسب ممارست در یادگیری، زمانی که صرف کرده و عوارض پس از عمل ارزشیابی می‌کنند، گفت: چرا طلا گران است چون کمیاب است و به زحمت استخراج می‌شود. باید در بخش پزشکی هم همین نگاه حاکم باشد که تا چه اندازه زحمت برای یادگیری آن عمل جراحی کشیده شده است، طول عمل و عوارض آن چه میزان است. همچنین برخی اعمال جراحی نیاز به این دارد که پزشک علمش را بروز کرده باشد و آموزش‌های لازم را دیده باشد.

عکاشه ادامه داد: بر این اساس اگر ارزیابی کنیم، تعرفه‌های درمانی اعمال ارتوپدی یک ظلم بسیار بزرگ به جامعه پزشکی است. زحمات جراحان ارتوپدی در مقاطع مختلف و در جنگ و سوانح و بلایای طبیعی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه این تعرفه‌ها موجب ناامیدی جراحان ارتوپدی می­‌شود، گفت: در این میان برخی هم به سمت اقدامات خلاف قانون چون زیرمیزی کشیده می‌شوند تا حداقل زندگی خود را تامین کنند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران تصریح کرد: به نظر بنده تعرفه‌ها امسال هیچ رشدی نداشت و از ما خواستند در این مسئله توضیحات خود را ارائه کنیم. در همین راستا از متخصصان این امر کمک خواستیم تا تعرفه‌ها به بهترین روش و بر اساس علم، آموزش علمی، سابقه، خدمات پس از عمل و عوارض بعد از عمل، میزان اشعه ای که هنگام عمل متوجه جراح می­‌شود تعیین شود ولی در عمل هیچ اتفاقی رخ نداد.

بر اساس این گزارش، بیست و سومین کنگره جراحان ارتوپدی از تاریخ 13 تا 17 مهرماه در تهران و مجموعه سالن‌های برج میلاد با حضور تمام متخصصان ارتوپدی از سراسر کشور برگزار می‌شود. علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه www.iranoa.org مراجعه و یا با  شماره تلفن 88983609 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات