مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه سلمان گفت: در تابستان امسال 1042 نفر به اردوهای راهیان نور در غرب و شمال غرب کشور اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۱۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  راهیان نور حرکت عظیم جهادی و فرهنگی در راستای ترویج ارزش‌های عاشورایی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت و انتقال این ارزش‌ها به نسل چهارم انقلاب است و افزایش بصیرت و ولایتمداری را به دنبال دارد.
همه ساله تعداد زیادیث از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان راهی سرزمین های نور می شوند و به زیارت یادمان‌های دفاع مقدسی همچون پادگان دوکوهه، فتح‌المبین، طلائیه و مشهد شهدای شلمچه در استان خوزستان حرکت می کنند تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره و آشنا شدن با آرمان‌های والای این شهیدان با ادامه دادن راه این دلیرمردان دین خود را نسبت به آنان ادا کنند.
به جرأت می‌توان گفت کاروان‌های راهیان نور و سفرهای زیارتی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می‌تواند تا حدود زیادی جامعه و نسل جوان ما را در مقابل جنگ نرم دشمنان مصون نگه دارد و استمرار این حرکت بزرگ ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه امروز ما است.
نگاه ویژه و تخصصی به بحث فرهنگ و به ویژه مقوله‌های ایثار، شهادت، حماسه و از خودگذشتگی در راه وطن در این کاروان‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند تاثیرات شگرفی را در جوانان ما به وجود آورده و به طبع آن، موجب تاثیر در فضای عمومی جامعه شود، همان گونه که مقام معظم رهبری در ششم فروردین‌ماه 1393 در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون فرمودند: «باید توشه این سفر معنوی، تجربه آموزی، بصیرت و انوار الهی باشد». 

نهادینه ساختن حرکت کاروان‌های راهیان نور به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی و تبدیل آن به یک فرهنگ، تاثیر فراوانی در جامعه امروز ما به دنبال خواهد داشت؛ تاثیراتی که شاید برای به ثمر رسیدن هر یک، باید روزها و ماه‌ها و شاید سال‌ها وقت صرف کرد.

سفر به سرزمین های "نور و حماسه"، همه ساله با همکاری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود و همه ساله عاشقان زیادی راهی این مکان مقدس می شوند.
اهل سنت در راهیان نور نقش پررنگی دارند
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز در جریان اردوهای راهیان نور با حضور در این منطقه عنوان کرده بود که: در استان هایی که عزیزان اهل تسنن زندگی می کنند برنامه هایی تدارک دیده شد و امسال کاروانهای ویژه ای برای راهیان نور در نظر گرفته‌ شد.
سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اعزام گروه های مختلفی از اقوام و اهل تسنن به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تصریح می کند: راهیان نور برای همه اقشار مردم است. برادران و خواهران اهل تسنن و هم میهنان خوب ما هم در حماسه راهیان نور نقش پررنگی دارند.
وی افزود: کاروانهای مختلفی از اهل تسنن در یادمان ها به زیارت مشهد شهیدان پرداختند و در کنار شیعیان یک سفر خوب را تجربه کردند. ما همچنین در سال گذشته تجربه حضور اقلیت های دینی را در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس داشتیم. امسال هم این عزیزان حضور پیدا کرده و در سفرهای راهیان نور شرکت داشتند.

اعزام بیش از هزار سیستانی و بلوچ به راهیان نور غرب کشور
عزیزالله صباحی مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه سلمان در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها اظهار داشت: بعد از مراسم ارتحال امام خمینی (ره)  تعداد 1042 نفر از اقشار مختلف مردم، به وسیله 22 دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور در غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.
وی افزود: 960 نفر از این تعداد برادر و 352 نفر خواهر بودند که در دو مرحله به مناطق جنگی ایلام، کرمانشاه، کردستان و غیره اعزام شدند.
صباحی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی نیز همزمان با شروع سال تحصیلی آغاز می‌شود، گفت: حضور مبلغان و راویان به همراه کاروان‌ها از دیگر اقداماتی بود که برای ارائه و برگزاری هرچه بهتر اردوی راهیان نور به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار قرار گرفته است.
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه سلمان یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام از دستاوردهای ارزنده سفر به مناطق عملیاتی بود.
عشق رازی است، لبخند رازی است و عاشقانه زیستن و عاشقانه کوچ کردن رازی بزرگ‌تر. به راستی زیستن در دامنه آتشفشان حماسه، ایثار و مقاومت و پرواز به آسمان‌ها در این سرزمین معنا پیدا می‌کند، سرزمین سرخ مردانی که پا بر دنیا نهادند و در شبی از شب‌های خون و حماسه از خط مرزی عشق گذشتند و به خدا پیوستند.
پس به یاد آن همه عاشق، رسم پرواز را به یاد بیاوریم و پاسدار حریم ولایت باشیم، به امید روزی که در رکاب آخرین امیر عشق پاسداری کنیم.

ارسال نظرات