معاون اداره کل ارشاد یزد با اشاره به ضرورت اعتماد نویسندگان یزدی به ناشران بومی گفت: از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بیش از یک میلیارد ریال به خرید کتاب‌های ناشران یزدی اختصاص داده شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۷۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حسن مفیدی پیش از ظهر دیروز در همایش نقش و جایگاه ناشران و مولفان در کتابخانه ملی با بیان اینکه 85 درصد از ناشرین موجود در استان یزد در این حوزه فعال هستند، اظهار داشت: 80 ناشر دارای مجوز نشر در استان یزد وجود دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور خوب بانوان در حوزه نشر در چند سال اخیر گفت: در 5 ماه نخست امسال 140 عنوان کتاب از ناشران بومی در استان یزد منتشر شده است.

مفیدی عدم وجود دستگاه‌های جدید چاپ در استان یزد را از جمله مهم‌ترین دلایل خروج کتاب و آثار نویسندگان یزدی به خارج استان دانست و بیان کرد: حمایت از نویسندگان بومی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است.

وی با اشاره به جایگاه 15 کشوری استان یزد در حوزه نشر افزود: اعتماد نکردن و رفع نیاز نویسندگان یزدی از سوی ناشران و طراحان یزدی از دیگر دلایل خروج کتاب و آثار نویسیندگان یزدی به خارج از استان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های نشر در استان یزد تصریح کرد: طبق مذاکرات انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌زودی صدور مجوز قبل از چاپ کتاب و آثار نویسندگان یزدی در حوزه‌های علوم انسانی، تجربی و پایه، در استان یزد انجام می‌شود.

مفیدی با اشاره به خرید بیش از 80 میلیون تومان کتاب از ناشران یزدی با هدف حمایت از نویسندگان بومی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سال گذشته ادامه داد: بالا بردن جایگاه نشر استان یزد از جمله مهم‌ترین وظایف ناشران بومی دریزد است.

وی خرید بیش از یک میلیارد ریال از کتاب‌های ناشران یزدی و راه‌اندازی رشته چاپ و نشر در دانشگاه‌ها علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان یزد را از جمله اقدامات انجام شده و در دست اجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای ارتقای پویایی ناشران بومی عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ضرورت راه‌اندازی بازارچه دائمی کتاب در استان یزد با هدف توزیع کتاب‌های مفید و کاربردی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی دانش ناشران، شرایط ارتقاء در این حوزه را بیش از پیش فراهم می‌کند.

 

ارسال نظرات