حجت الاسلام خسروپناه عنوان کرد:

دشمن شناسی و مکتب شناسی دو ماموریت عمده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به دنبال شناخت و تحقق یک اسلام اجتماعی، عقلانی، معنوی و سیاسی است و این چهار ساحت با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی جهت گیری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۴۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام خسروپناه امروز در همایش «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی» در شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در مشهد مقوله فرهنگ را مهم تر از اقتصاد و سیاست دانست و افزود: طبق تعبیر امام (ره) ایشان فرهنگ را مبدا همه خوشبختی ها و یا بدبختی ها و نیز راس همه اصلاحات معرفی کرده اند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ادامه داد:اولین ماموریت جبهه فرهنگی در تحقق تمدن نوین اسلامی را مکتب شناسی دانست است و افزود: بدین معنا که انقلاب اسلامی ما از چه اسلامی یاد می کند و ابزار ترویج آن چیست.

خسروپناه در ادامه افزود: دومین ماموریت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دشمن شناسی است. جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به دنبال شناخت و تحقق یک اسلام اجتماعی، عقلانی، معنوی و سیاسی است و این چهار ساحت با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی جهت گیری پیدا می‌کند.

وی به جریانات مبارز این جبهه اشاره کرد و بیان داشت: چنانچه ما این چهار ساحت جبهه فرهنگی انقلاب را نشناسیم و به جبهه معارض آن توجه نکنیم با موانعی روبه رو خواهیم شد.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: اولین جریانی که در مقابل ساحت اجتماعی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار دارد جریان روشنفکری الحادی و دینی است که به دنبال نفی اسلام اجتماعی می‌باشد. روشنفکری دینی که در لایه های بخش های مدیریت میانی نفود پیدا کرده است، معتقد است که ما خدا را قبول داریم؛ ولی نه خدایی که در ساحت اجتماعی ما حضور داشته باشد.

وی جریان سلفی گری را دومین جریان معارض دانست و گفت: این جریان با بخش اسلام عقلانی مخالف است؛ این در حالی است که عقل در مبانی دینی ما جایگاه ویژه دارد و از آن به عنوان عقل باطنی یاد می شود، به طوری که اسلام غیرعقلانی مساوی با اسلام همراه با خشونت و جنایت است.

خسروپناه بیان داشت: سومین جریان مبارز، جریان عرفان گرایی است که این جریان در مقابل اسلام معنوی قرار دارد و درصدد است عرفان را که بزرگترین میراث اسلام و بخشی از زندگی شیعیان است را از شریعت اسلام حذف کند؛ به طوری که هم اکنون در دنیا از عرفان منهای دین و یا معرفت دینی منهای اسلام سخن به میان می آید که این جلوی پیشرفت جبهه فرهنگی اسلامی را می گیرد؛ چرا که معنویت اسلامی یکی از مولفه های جبهه فرهنگی است.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ادامه داد: آخرین جریان مبارز جریان دین گرایی غیرسیاسی است، به طوری که هم اکنون گروه هایی هستند که معتقدند دین از سیاست باید جدا باشد و در تحریف سخنان امام خمینی(ره) می گویند که امام زمانی که از پاریس به قم آمد نشان می دهد که نظر ایشان این است که دین وارد سیاست نباید شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها