فواد ایزدی در اجلاسیه بسیج اساتید:

تعامل با امریکا سرنوشت مرسی، قذافی و صدام را به همراه دارد

کارشناسی سیاسی خطاب به کسانیکه معتقدند تعامل با امریکا باعث پیشرفت می شود گفت: تعامل با امریکا سرنوشت مرسی، قذافی و صدام را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۳۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

فواد ایزدی عصر امروز در شانزدهمین اجلاسیه سالانه بسیج اساتید کشور در مشهد در خصوص نکات توافق نامه اظهار داشت: براساس این توافق نامه لیست اقلام دوگانه کاربردی را نباید از بازار آزاد خریدار کنیم بلکه برای ورود این اقلام به کشور بایستی از کمیسیون 1+5 اجازه بگیریم بطوریکه در ورود این گونه کالاها به کشور طرف مقابل مذاکره، راستی آزمایی می کند که آن قطعه برای چه صنعتی قرار است در ایران مورد استفاده قرار گیرد که این در تولیدات صنعتی ما مشکل آفرین می شود.

وی ادامه داد: آنچه که در متن برجام آمده است همه دولت ها می توانند قطعنامه 2231 را اجرا کنند بطوریکه که امکان بازرسی از کشتی های ایران توسط همه کشورها امکان پذیر است.

وی در ادامه در مورد الزامات متن برجام گفت: ما چیزی به اسم لغو تحریم ها در توافق نامه نداریم بلکه بحث تعلیق تحریم ها مطرح شده است و از طرفی کل متن برجام برای 5+1 داوطلبانه است ولی برای کشور ما که قطعنامه صادر شده عمل نکردن به متن نقض و سرپیچی از آن محسوب می شود.

این کارشناس سیاسی با توجه به اعتقاد برخی از جریانات داخلی که تعامل با امریکا را عامل پیشرفت می دانند گفت: افرادی که چنین اعتقادی در کشور دارند باید این را بدانند که افرادی چون قذافی، مرسی و صدام در تعامل خود با آمریکا به چه سرنوشتی دچار شدند.

وی ادامه داد: این افراد ایران را با چین در دهه 70 میلادی مقایسه می کنند در حالیکه چین  زمانی که با آمریکا به تعامل رسید دارای بمب اتمی بود و آمریکا هیچ وقت این کشور را به حمله نظامی تهدید نکرد.

ایزدی ادامه داد: تفاوت دیگر در این است که چین با اسرائیل هیچ مشکلی ندارد و چه بسا رابطه خوبی با رژیم صهیونیستی نیز دارد به طوری که اسرائیل تکنولوژی سلاح های آمریکایی را به چین می فروشد پس ما نباید نسخه پیروی از چین را برای خود بپیچیم چرا که این اعتقاد برای کشور ما مشکل می آفریند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا درصدد تعامل با ایران است پس چرا میلیونها دلار هزینه در براندازی نظام جمهوری اسلامی می کند.

این کارشناس سیاسی ابراز داشت: آبرو در سیاست آمریکا جایگاهی ندارد چرا که آنان در لیست کارهای دولتی خود حمله به کشورها را اقدامی مثبت می دانند.

وی تاکید کرد: این متن باید به طور کامل بررسی شود تا راه های فرار طرف مقابل در انجام تعهدات بسته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار