علی اشرف خانلری
انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سید الشهداء (ع) استان تهران از صدا و سیما؛
خبرگزاری بسیج: نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سید الشهداء (ع) استان تهران از نبود شبکه مستقل استانی و انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۵۶۳۲۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری در جلسه ستاد پشتیبانی وهماهنگی بسیج دانش آموزی شهرستان های استان تهران با بیان این مطلب افزود: صدا و سیما، آموزش و پرورش و سپاه به طور مشارکتی در سایر استان ها همکاری می کنند این در حالی است که در استان تهران ما از این مزایا محروم هستیم و هر موقع سراغ مسئولان مربوط می رویم می گویند ما کشوری هستیم. نظری خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی زیادی در سطح شهرستان های استان برگزار می شود که به نحو مطلوب انعکاس نمی یابد و اگر سیمای مستقل در شهرستان های استان تهران راه اندازی شود شاهد انجام کارهای خوبی درسطح استان خواهیم بود.

طرح هجرت تا 25شهریور ادامه می یابد

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سید الشهداء (ع) استان تهران نیز گفت: آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است و بسیج همیشه وهمه جا یار و یاور و در خدمت آموزش وپرورش است.

 سرهنگ زنگنه همچنین از تعامل و همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در برگزاری مطلوب اردوهای راهیان نور دانش آموزی قدردانی کرد و خواستار استمرار این تعامل سازنده در برگزاری اردوهای راهیان نور در فصل جدید اعزام ها شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هجرت در استان افزود: اجرای این طرح در استان از 29تیرماه آغاز و تا25شهریور ماه ادامه می یابد. زنگنه تصریح کرد: در اجرای طرح هجرت پس از احصاء مکان، تعمیر میز و نیمکت، احیای فضای سبز، دیوار نویسی و نقاشی مورد توجه قرار گرفت و برای اجرای مطلوب آن در سطح استان 3هزار نفر اردو بکارگیری شده اند.

 برپایی نمایشگاه دستاوردهای اردوهای راهیان نور دانش آموزی

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران نیز در جلسه کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان از برپایی نمایشگاه دستاوردهای اردوهای راهیان نور دانش آموزی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

علیرضا کمرئی با تاکید مجدد بر ضرورت مستند سازی رهاورد اردوهای راهیان نور دانش آموزی، از برپایی نمایشگاه دستاوردهای اردوهای راهیان نور دانش آموزی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی اردوهای راهیان نور را بزرگترین مانور فرهنگی و تربیتی کشور توصیف و خاطرنشان کرد: حرکت های فرهنگی و مسائل مربوط به ارزش های نظام اختصاص به یک فرد و یا گروه معینی ندارد و همه باید احساس مسئولیت کنند و در فراهم آوردن بستر اجرای مطلوب وبهینه آن باید به وظیفه خود عمل نمایند.

کمرئی اردوهای راهیان نور را از جمله حرکت های فرهنگی ملی دانست که نیازمند عزم عمومی است و باید همه دستگاه ها در اجرای آن و بطور خاص در موضوع اردوهای راهیان نور دانش آموزی یار و یاور آموزش وپرورش و سپاه پاسداران باشند چرا که اجرای مطلوب آن به تنهایی از عهده آموزش و پرورش و سپاه خارج است و مساعدت جدی استانداران، فرمانداران و شهرداران در این مهم مورد انتظار است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه اختتامیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی تصریح کرد: برگزاری مراسم اختتامیه حسن ختام این حرکت تربیتی است که برگزاری منظم و با شکوه آن بر ماندگاری آثار تربیتی آن می افزاید ضمن اینکه در این برنامه نقاط ضعف و قوت اجرایی اردوهای راهیان نور به خوبی احصاء خواهد شد.

درس آمادگی دفاعی جایگاه ویژه ای دارد

معاون آموزش متوسطه شهرستان های استان تهران نیز از رویکرد کیفیت مدار آموزش و پرورش استان به درس آمادگی دفاعی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

  میررضا شفیع پور در تشریح اقدامات استان در موضوع ساماندهی و سازماندهی مربیان درس آمادگی دفاعی گفت: درس آمادگی دفاعی به لحاظ محتوایی دارای ارزش و جایگاه خاصی در بین دروس دوره متوسطه است و به همین جهت هم در کمیته ساماندهی و سازماندهی سال تحصیلی95-94 به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برابر مصوبه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان و با عنایت به تغییرات ساختاری نظام آموزشی مقرر شد در سال تحصیلی آینده علاوه بر مربیان متعهد، خوش سابقه و علاقه مند آمادگی دفاعی موجود که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دستورالعمل وزارتی هستند، پس از طرح و تصویب در کمیته پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش آموزی استان از مدیران و معاونین مدارس که عهده دار مسئولیت و فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج دانش آموزی واحد آموزشی خود هستند هم استفاده گردد.

شفیع پور در بیان دلایل این پیشنهاد تصریح کرد: با عنایت به اینکه اکثر مدیران و یا معاونان مدارس فرمانده پایگاه آموزشگاه خود هستند، دانش آموزان از مدیر و معاونان تاثیر پذیری بیشتری دارند و از طرفی حضور مدیر و یا معاون در آموزشگاه ها از پوشش بیشتری برخوردار است و این پوشش حداکثری سبب اجرای کیفی تر درس آمادگی دفاعی خواهد شد، پیشنهاد شد با اختصاص ساعات موظف تدریس مدیر یا معاون به تدریس درس آمادگی دفاعی پیوند معنادار بین تفکر بسیجی و مدیریت آموزشگاهی از این طریق مستحکم تر برقرار گردد.

                  

 

ارسال نظرات