خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

از توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی استفاده شود

هاشمی گفت:در سال آینده 5 اردوگاه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کل کشور داشته باشیم که استان قزوین با توجه به ویژه‌های منحصر به فردی که دارد یکی از 5 اردوگاه در سطح کشور است.
کد خبر: ۸۵۵۶۲۶۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،رحمان هاشمی معاون فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات فرهنگی دانش آموزان استثنایی کشور در سالن آمفی‌تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین  اظهار کرد: دانش‌آموزان استثنایی دارای توانمندی‌های ویژه‌ای هستند که باید توانایی‌ها و استعدادهایشان در عرصه های مختلف، فرهنگی، ورزشی به کار گرفته شود.

وی افزود: افتخار آفرینی‌های دانش‌آموزان استثنایی در کسب مقام‌های کشوری نشانگر این امر است که آنها از استعدادها و توانایی‌های ویژه‌ای برخوردارند که باید با همت مسئولان و خود دانش‌آموزان این استعدادها شکوفا شود.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تمام تلاش سازمان استثنایی بر این است که در سال آینده 5 اردوگاه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کل کشور داشته باشیم که استان قزوین با توجه به ویژه‌های منحصر به فردی که دارد یکی از 5 اردوگاه در سطح کشور است.

 وی با اشاره به اعزام دانش آموزان استثنایی به مسابقات کشوری خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار و 575 دانش آموز استثنایی به مسابقات کشوری اعزام کردیم که از این بین یک هزار و 700 نفر معلول به مسابقات فرهنگی هنری و سه هزار و 156 معلول به مسابقات کشوری اعزام شدند.

تشویق دانش آموزان به "دین شناسی" از دیگر اهداف این مسابقات است

معاون فرهنگی و امور پژوهشی استثنایی کشور در  خصوص ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات دانش‌اموزان استثنایی عنوان کرد: مهم‌ترین مؤلفه در برگزاری این مسابقات ارتقاء سطح کمی و کیفی است که کمک مسئولان در این زمینه به این دانش‌آموزان  کمک می کند تا بتوانند بهتر و مؤثرتر در عرصه های مختلف حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز ﺩﺭ ﺭاﺳﺘﺎﻱ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮﻝ آموزش و پرورش و ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎﻱ ﻭﺯاﺭﺕ ﻣﺘﺒﻮﻉ اهداف خود را برنامه ریزی و دنبال می کند  به طوری که،ﺑﺮﮔﺰاﺭﻱ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺭاﺳﺘﺎ انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول ،ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺩاﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯاﻥ ﺑﻪ اﻣﺮ ﺩﻳﻦ ﺷﻨﺎﺳﻲ و اﻳﺮاﻥ ﺷﻨﺎﺳﻲ اﺯ ﺩﻳﮕﺮ اﻫﺪاﻑ اﻳﻦ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ  است.

معاون فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان به برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی به میزبانی قزوین اشاره کرد و افزود: اﺭﺗﻘﺎ ﻛﻤﻲ و ﻛﻴﻔﻲ اﺯ موضوعات مهم در ﺑﺮﮔﺰاﺭﻱ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ  است که در این بین، این  ﺷﺮاﻳﻄ ﺩﺭ اﺳﺘﺎﻥ ﻗﺰﻭﻳﻦ ﻓﺮاﻫﻢ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ.

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار