کد خبر: ۸۵۵۶۲۱۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرگزاری  بسیج، محمدرضا نقدی ظهر امروز در شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی کشور که در مرکز همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به راه‌های تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت منطقه‌ای اظهار کرد: ما در حال حاضر در آستانه رسیدن به این قدرت هستیم و باید تلاش کنیم تا کار را به پیش ببریم.

وی با اشاره به تبیین نظریه قدرت، گفت: نظریه قدرت در اسلام، مسئله متفاوتی است و ما در دین اسلام، قدرت و منشا آن را متعلق به خدا می‌دانیم.

نقدی ادامه داد: این موضوع برای نسل‌های قبل از ما یک نظریه تئوریک بود؛ زیرا عنوان می‌شد که اگر قدرت متعلق به خدا است چرا در دست برخی افراد دیگر، همانند شاه یا رضاخان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خط مقاومت، پافشاری بر حق و اطاعت از خداوند تولید قدرت می‌کند، افزود: از دل بسیاری از تهدیدات قدرت بیدار می‌شود، امروز کشور ما نیروهای امنیتی دارد که جاسوسان آمریکا و اسرائیل را دستگیر می‌کنند و مردم می‌توانند با آسایش و راحتی در این کشور زندگی کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابا بیان اینکه قدرت امنیتی جمهوری اسلامی ایران از دل ترورهای گسترده علیه نظام رشد کرد و ما به جای عقب‌نشینی در برابر این تهدیدات ایستادگی کردیم، تأکید کرد: ملت ما هیچ‌گاه عقب ننشست و به همین دلیل از دل هشت سال جنگ تحمیلی، یک نیروی دفاعی قوی متولد شد، به گونه‌ای که آمریکا امروز می‌گوید ما نمی‌توانیم به ایران حمله کنیم و این یعنی یک نیروی بازدارنده.

نقدی با اشاره به تحریم‌های علمی اعمال شده علیه کشور، گفت: نسل جوان ما حرکت خود را آغاز کرده و همین امر سبب شد کشور ما در حال حاضر در سطح بالایی از علم قرار گیرد و این پیشرفت علم با سرعت انجام شود.

وی مقاومت در صراط مستقیم را فرمول تولید قدرت دانست و عنوان کرد: در عالم سیاست، قدرت بزرگی در جمهوری اسلامی ایران خلق شده و امروز تمام کشورهای منطقه اذعان دارند که بدون ایران نمی‌شود هیچ حرکتی را انجام داد.

این مسئول با بیان اینکه تفکر ایران در عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین حرف نخست را می‌زند، بیان کرد:‌ امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و با همان فرمولی که رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی بیان کردند، باید جنگید؛ زیرا تمام اقتصاد‌دان‌های دنیا به این فرمول احسنت گفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: مشکل حال حاضر ما در حوزه اقتصاد مقاومتی این است که بسیاری از افراد در زبان با اقتصاد مقاومتی مخالف نیستند،‌ اما در عمل با آن مخالفت می‌کنند، همه هر حرف از اقتصاد مقاومتی می‌زنند اما در عمل آن را فراموش می‌کنند.

نقدی با بیان اینکه ایران یک کشور استثنایی است، افزود: اقتصاد مطلوب نیروی انسانی می‌خواهد و باید بگوییم ما هم‌اکنون در کشور 9 هزار فارغ‌التحصیل بیکار داریم.

وی ادامه داد: اقتصاد پیشرو نیازمند سرمایه است و هم‌اکنون بنا بر اعلام بانک مرکزی 70 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد. همچنین اقتصاد پیشرو انرژی می‌خواهد و ما در حوزه انرژی‌های فسیلی و انرژی خورشیدی در سطح مناسبی قرار داریم.

نقدی با اشاره به‌وجود بازار مصرف مناسب برای محصولات تولیدشده در کشور، گفت: فرمول اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای است که از همه جا در کشور ما عملی‌تر است، اما باید بگوییم اقتصاد عاریتی در مقابل اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه اقتصاد عاریتی پیشرفت اقتصاد با کمک بیرون از مرزها است، بیان کرد: برخی می‌گویند که باید سیاست خارجی را تغییر دهیم و تحمیل مستکبران را بپذیریم تا اقتصاد درست شود، اما این نگاه به تعبیر رهبر انقلاب، نگاهی کاملاً غلط، عقیم و بی‌فایده است.

نقدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار و احساس نیست، بیان کرد: این نوع از اقتصاد به این موضوع اعتقاد دارد که ما سرمایه‌های زیادی داریم و باید آنها را فعال کنیم، اما اقتصاد عاریتی معتقد است؛ باید به دنبال سرمایه گشت و اگر سرمایه خارجی نباشد پیشرفت نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: این اقتصاد معتقد است باید با آمریکا کنار آمد تا سرمایه‌های خارجی به ایران سرازیر شود، به این شکل امنیت تأمین شده و اقتصاد هم درست خواهد شد، اما باید گفت، به همین خیال باشید که این اتفاق بیفتد.

نقدی با بیان اینکه اگر همه سیاست‌ خارجی را هم عوض کنیم، چیزی عوض نمی‌شود، بیان کرد: در برخی از دولت‌های قبلی اوج سازش‌کاری را با استکبار شاهد بودیم، به گونه‌ای که انرژی هسته‌ای را تعطیل کردند و هر کاری که برای نشان دادن چراغ سبز به غربی‌ها لازم بود انجام دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: هر قدر ما سیاست خارجی را عوض کنیم، آمریکایی‌ها و غربی‌ها از ایرانی‌ها، ایرانی‌تر نمی‌شوند، هم‌اکنون خود ایرانی‌ها در کشور سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و نتیجه این امر آن می‌شود که سرمایه‌های ایرانی به‌ سوی طلا، زمین، ارزهای خارجی و دلال‌بازی می‌رود.

وی با اشاره به قوانین حاکم بر کار و کارفرما و تولیدکنندگان، گفت: قوانین دست‌وپاگیر ضد تولید، کمر تولیدکنندگان را می‌شکند که این امر باید اصلاح شده و به جای ساخت شهرک‌های صنعتی، روش‌های کم هزینه برای تولید تعریف شود.

نقدی افزود: دولت باید با وضع تعرفه‌های وارداتی جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد؛ زیرا ظرفیت‌های بزرگ تولیدی هم‌اکنون زمین‌گیر شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه به جایی می‌رود که مردم آن کشور به تولید داخل احترام بگذارند، بیان کرد: همان 2.5 میلیارد دلاری که توسط سرمایه‌گذاران خارجی در کشور سرمایه‌گذاری شده ظرف تأسیس مکان‌هایی همچون هایپراستار شده که مردم را به مصرف کالاهای خارجی وابسته می‌کند و سبب می‌شود تا فساد اخلاقی ترویج پیدا کرده و آن سرمایه‌گذاران هم پول پارو کنند. بنابراین پول‌های سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع همانند فولاد، آلومینیوم و صنعت خودروسازی هزینه نشده، بلکه این پول‌ها برای چیزهایی سرمایه‌گذاری شده که هیچ‌گونه شکوفایی اقتصادی برای کشور ندارد.

نقدی صنعت خودرو و نفت را جزء صنایع وابسته به بیگانگان دانست و افزود: صنعت خودرو و نفت ما تا امروز وابسته بوده است و ما به جای آنکه کاسه گدایی در دست بگیریم و بگوییم حاضر هستیم ارزش‌های خود را زیر پا بگذاریم، باید این گونه وابستگی‌ها را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: شفاف‌سازی اقتصاد یکی از اصول مهم است، اما در برخی موارد با شفاف‌سازی اقتصاد مبارزه می‌شود، مثلاً برچسب شبنم را از روی کالاها برمی‌دارند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی می‌بینیم که برای مفسد اقتصادی فیلم درست می‌کنند، برای آن مظلوم‌نمایی کرده، او را تقدیس می‌کنند و عکسش را در صفحه اول روزنامه‌ها به چاپ می‌رسانند.

نقدی با تأکید بر نقش تحریم‌ها در رسیدن به خودکفایی، گفت:‌ اگر تحریم‌ها نبود، برخی از فرماندهان نظامی می‌خواستند بسیاری از کالاها را از خارج کشور وارد کنند، اما راه بر آنها کاملاً بسته بود و به همین دلیل ما امروز در صنعت دفاعی فوق‌العاده خودکفا هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها