شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مستقل از هر نهادی است و به هیچ یک از نهادهای عضو مربوط نمی‌شود و بنابر دستور رئیس جمهور حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید به عنوان دبیر منصوب شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۱۵۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرنگار حماسه و پایداری خبرگزاری بسیج، صبح امروز (دوشنبه 26 مرداد) اولین جلسه هم‌اندیشی شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با خبرنگاران و فعالان رسانه ای در حوزه ایثار و شهادت با حضور حجت الاسلام سید مهدی فقیهی برگزار شد.

فقیهی که معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، طی این نشست گفت: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت یک دغدغه ملی در جامعه ما است و تلاش می‌کنیم تا همه نهادهای متولی در این حوزه به صورت منسجم و هماهنگ با برنامه‌ریزی واحد ورود کنند.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی به اینجا رسیده‌ایم که ناگزیر و وظیفه‌مندیم برای حفظ و توسعه این فرهنگ و انتقال به نسل آینده باید علمی عمل کنیم فرهنگی که از زمان انقلاب، جنگ و تا امروز توسط ایثارگران ظهور کرده و ما باید برای نسل‌های آینده که نیازمند دریافت این فرهنگ هستند برنامه‌ریزی منسجم انجام دهیم.

وی گفت: ما در شورای عالی کمیته‌های تخصصی پایه‌ریزی کردیم و از نظرات متخصصین در همه موضوعات به خصوص موضوعات اجتماعی بهره می‌بریم.

فقیهی بیان داشت: جلسه اول این شورا به ریاست رئیس جمهور برگزار شده و تکالیفی برای متولیان آن مشخص خواهد اما قبل از آن تصمیم گرفتیم با اصحاب رسانه و جریانات مرتبط جلسه‌ای داشته باشیم تا نقطه نظرات آنها را نیز دریافت کنیم.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر نام شهیدان تجلیل نمی‌شد و نام آنها به صورت یک فرهنگ ملی در می‌آمد این ارزش‌گذاری به برکت خون شهدا به وجود آمده نداشتیم، افزود: ما باید در حوزه فرهنگ یک حرکت واحد داشته باشیم تا برای جهانی شدن موفق شویم و از امروز باید این حرکت جمعی آغاز شود.

 معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مستقل از هر نهادی است و به هیچ یک از نهادهای عضو مربوط نمی‌شود و بنابر دستور رئیس جمهور حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید به عنوان دبیر منصوب شد.

فقیهی در پایان با بیان اینکه شورای عالی قرار نیست از حرکت‌هایی که در این حوزه در حال انجام است جلوگیری کند، افزود:‌این شورا می‌خواهد علاوه بر حمایت از این گروه‌ها انسجامی نیز به این حرکت‌ها بدهد.

در این نشست خبرنگاران رسانه‌های مختلف به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد این جلسات به صورت مستمر ادامه پیدا کند و در روزهای آینده اولین جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ و ایثار شهادت با حضور رئیس جمهور و اعضای آن برگزار شود.

ارسال نظرات