خبرهای داغ:
به پاس گرامیداشت و قدردانی از رشادت ها و شجاعت های رزمندگان به ویژه آزادگان دوران دفاع مقدس، صبح امروز گردهمایی بزرگ آزادگان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۱۴۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، صبح امروز در بیست و پنجمین سالروز ورود آزادگان به میهن عزیز اسلامی ایران، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، آزادگان دوران دفاع مقدس در مجتمع غدیر گرد هم جمع شدند.

26 مرداد، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز دوران جنگ تحمیلی به میهن نامیده شده است که به این بهانه آزادمردانی از سراسر استان به بیرجند آمدند تا روزی را در کنار یکدیگر با بیان خاطرات شیرین و تلخ دوران اسارت بگذرانند.

امام جمعه بیرجند، استاندار و سایر مسئولین استانی و شهرستانی نیز به پاس گرامیداشت و قدردانی از زحمات آزادگان در این همایش حضور داشتند.

رضایی آزاده بیرجندی در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک دهه کرامت گفت: صبر و استقامت آزادگان و خانواده های آنان در دوران جنگ تحمیلی جای تشکر فراوان دارد.

وی به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداخت و افزود: یاد روزهای اسارت در ماه مبارک رمضان بخیر که با لقمه ای نان و سبزی افطار می کردیم؛ تا با دردهای دل امام علی(ع) که در کوچه ها به دنبال محرومین می گشت بهتر آشنا شویم.

این آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه یادش بخیر دوران اسارت که درس های و عبرت های زیادی برایمان به یادگار مانده است، یادآور شد: چه باصفا بود دعاهای اول و آخر در سر سفره افطار و بقض های گرفته در گلویمان یادش بخیر.

وی ادامه داد: بیایید خدای ناکرده یادمان نرود و خدای ناکرده راه را گم نکنیم. ما سخت ترین راه ها را پشت سر گذاشتیم و پشت سر ولایت بودیم.

رضایی تاکید کرد: بیایید برای همیشه با ولایت همراه باشیم و در این دنیای پر تلاطم دستمان را از دامان ولایت کوتاه نکنیم.

وی از آزادگان گرامی و خانواده هایشان خواست که روز پنج شنبه برای گلباران گلزار مطهر شهدا جلوی درب هیئت آزادگان بیرجند حضور به هم رسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها