مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی :

بیمارستان صحرایی "شهید مسعود مرادی" خنداب در شهریور ماه برپا می‌شود

بیمارستان صحرایی شهید "مسعود مرادی" به مدت 4 روز از دهم شهریور ماه در خنداب برگزار می‌شود که تاکنون 6 هزار نفر برای ویزیت تخصصی و فوق تخصصی غربالگری شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۵۶۰۴۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
صابر جباری مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی با اشاره به نقش بیمارستان‌های صحرایی در ارتقاء سطح بهداشت جامعه اظهار داشت: برپایی چنین بیمارستان‌هایی گامی مؤثر در راستای نهادینه کردن فرهنگ سلامت و نظام ارجاع است، هدف از برپایی این بیمارستان‌ها، کمک به امر بهداشت و درمان، محرومیت‌زدایی، ارتقاء سطح سلامت، افزایش رضایتمندی مردم، کمک به تقویت ساختار، ایجاد آمادگی لازم در شرایط بحران، کاهش ارجاع بیماران به مراکز درمانی شهری و کاهش هزینه‌های درمانی است.

وی افزود: هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های صحرایی به طور کامل رایگان بوده و ارائه خدمات در 3 سطح اعزام اکیپ‌های پزشک عمومی، اعزام اکیپ‌های تخصصی و اعزام اکیپ‌های چند تخصص کنار یکدیگر همراه با خدمات پاراکلینیکی است.

  مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: برای شناسایی افراد نیازمند و برقراری نظم درهنگام برپایی بیمارستان توسط  10 تیم پزشکی جمعیت شهرستان خنداب ویزیت و مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که در این طرح غربالگری یک پزشک عمومی، تکنسین دارویی و در صورت نیاز ماما و پرستار به همراه یک راننده حضور دارند.

جباری با اشاره به زمان برپایی بیمارستان صحرایی خنداب گفت: بیمارستان صحرایی شهید "مسعود مرادی" به مدت 4 روز از دهم شهریور ماه در خنداب برگزار می‌شود که تاکنون 6 هزار نفر برای ویزیت تخصصی و فوق تخصصی غربالگری شده‌اند.

وی افزود: این بیمارستان دارای قسمت‌های مختلفی مانند ارتوپدی، متخصص قلب، داخلی، زنان و زایمان، متخصص جراحی، اطفال، بیماری‌های عفونی، چشم پزشکی، دندان پزشکی، روانپزشکی، گوارش، ENT، مغز و اعصاب و تخصصی پوست است.

  مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد سپاه ارائه خدمات در بخش‌های مختلف به ویژه بهداشت‌ و درمان، تقویت بنیه بسیج جامعه پزشکی است که با همکاری این قشر از بسیج و جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم‌پزشکی اقدام به ارائه خدمات درمانی به بیماران در مناطق محروم می‌کند.


ارسال نظرات