مدیرکل دفتر بانوان استانداری یزد:

بیش از ۲ هزار برنامه ویژه دهه کرامت در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد با اشاره به ضرورت هم‌اندیشی دولت و ملت در بحث ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: بیش از ۲ هزار برنامه ویژه دهه کرامت در یزد تدوین شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۰۳۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

فخرالسادات خامسی با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار داشت: زنان و دختران استان یزد دارای جایگاه ویژه‌ای از نظر علمی، فناوری و اجتماعی در کشور هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به ضرورت حضور زنان در راستای پیشبرد هداف نظام در جامعه گفت: دختران و زنان در جامعه اسلامی باید بیش از پیش نسبت به ارتقای اطلاعات سیاسی و اجتماعی خود در مورد مسائل روز منطقه اقدام کنند.

خامسی با اشاره به اهمیت ترویج مقوله اقتصاد مقاومتی در خانواده‌ها افزود: زنان و دختران می‌توانند با مطالعه زندگی بانوان برجسته و شاخص مذهب تشیع، دین اسلام و استفاده از شیوه‌های دینی همسرداری، تربیت فرزند و مدیریت اقتصاد خانواده در مورد ترویج شیوه و تبیین اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در جامعه به ویژه خانواده تلاش کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری سلسله کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع معرفی و ارائه راهکارهای مرتبط با دختران و زنان جامعه هدف ادارات استان یزد، از جمله برنامه‌های شاخص دفتر امور بانوان استانداری یزد در دهه کرامت است.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد با اشاره به تدوین 797 برنامه فرهنگی از سوی کانون مساجد استان در دهه کرامت ادامه داد: نشست تخصصی آب، حرکت و سلامتی ویژه دختران، اجرای مراسم کوه گشت ویژه دختران، برگزاری جشنواره ورزشی تحرک و سلامت، جشنواره ورزشی صبحگاه، جشنواره سازه‌های گلی و اردوی آموزشی و تفریحی ویژه دختران، از جمله برنامه‌های تدوین شده به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) در استان یزد است.

وی نگاه اسلام به زن را نگاهی عاطفی و تکریمی دانست و بیان کرد: مسئولان، مدیران و برنامه‌ریزان جامعه اسلامی باید، نگاه کامل و شفاف اسلام به شخصیت زن را ملاک رفتار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهند و نسبت به تدوین و برنامه‌ریزی خود در این جهت اقدام کنند.

وی برگزاری سلسله جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع)، برگزاری همایش دختران آسمانی با موضوع حجاب و عفاف، برگزاری همایش مدیریت زنان در مصرف آب و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های در دستورکار دهه کرامت در استان یزد عنوان کرد.

خامسی با اشاره به تدوین بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی، آموزشی و تربیتی در دهه کرامت از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط استان یزد خاطرنشان کرد: مشارکت و احساس مسئولیت دختران و زنان نسبت به مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه امروز ضروری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد در مورد اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در استان گفت: بحث حجاب در استان یزد بیش از آن چه به اقدامات سلبی، اجرایی نیاز داشته باشد، به فرهنگ‌سازی اجتماعی و هم‌اندیشی دولت با ملت نیاز دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار