جمعی از آزادگان استان مرکزی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور (26 مرداد ماه) با حضور در گلزار شهدای اراک قبور مطهر شهدا را غبارروبی و گلباران کرده و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.
کد خبر: ۸۵۵۶۰۲۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در این آیین گفت: آزادگان سرمایه های معنوی و اخلاقی نظام جمهوری اسلامی عستند که پس از سال ها اسارت در زندان های دشمن بعثی و شرایط نامناسب به آغوش کشور برگشته اند.
حجت الاسلام حسن هنرمند ادامه داد: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی نداشتند.
وی افزود: هراس دشمنان نظام از ایمان و تفکر مردم ایران است و این قدرت نرم در ولایتمداری و ایستادگی و صبر ازادگان موج می زند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان مرکزی توضیح داد: هر لحظه دفاع مقدس، صحنه حضور و درس های عمیق از مردان و زنان با ایمانی است که در مکتب عاشورایی و با آموزه های دینی و ولایی جهاد کردند.
وی یادآوری کرد: مردم و مسوولان وظیفه دارند تا از صبر و استقامت آزادگان سرافراز الگوگیری کرده و با تمام وجود برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.
26 مرداد سال 69 نخستین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشتند.
استان مرکزی شش هزار و 300 شهید، 459 آزاده و 14 هزار و 82 جانباز سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که بیش از نیمی از این تعداد مربوط به شهرستان اراک مرکز استان مرکزی است.
ارسال نظرات