بیانیه سپاه کربلای مازندران در سالروز ورود آزادگان

بمناسبت 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن در سال 1369 سپاه کربلای مازندران بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۵۵۵۹۴۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰



خبرگزاری بسیج مازندران، متن بیانیه سپاه کربلا به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
‏‏”إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ
به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است
( فصلت آیه30)

زیباترین جلوه‌های صبر و باشکوه‌ترین صحنه‌های استقامت وارستگان از جان گذشته در برابر جور دستگاههای وحشی رژیم بعث در حالی رقم خورد که مصداق واقعی ثم استقاموا گردید و در این اسقامت و پایبندی به ارزشهای الهی راه رهایی را برخود گشوده گردانید و بالاخره در بیست وششمین روز مرداد67 این فرج با دعا های ملت مومن و اتکال به خدا و توسل به ائمه معصومین علیه السلام به عینه تحقق یافت.

آزادگان با پیروی از مکتب هفتمین امام شیعیان حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) نه تنها در سیاهچالهای ددمنشان بی شرم تسلیم شیطان نشدند بلکه همواره با سلاح تقوی، حلم و بردباری، زندان بانان دستگاههای ستم رژیم بعث را تسلیم و تحت تاثیرمعرفت ناب اسلامی قرار دادند.

بی شک حرکت فرهنگی مبارزاتی در زندانهای بعث بدون رهبری سید آزادگان (شهید والامقام ابوترابی) امکان پذیر نبوده و تاثیر ژرفایی در تقویت روحیه اسلامی اسرای مظلوم در چنگ دشمنان داشت.

این حرکت زیبا در اردوگاهها و شکنجه گاههای عراق در مدت اسارت رزمندگان ایران، که بعضا با مجروحیت روز گار سپری می کردند در خاطر همگان نقش بسته و بر این شجاعت و مقاومت دلها را به تحسین وا کرد.

به همین لحاظ آزادگان سرافراز ایران اسلامی نماد ایمان و مظهر صلابت و نمونه تقوای انقلابی هستند؛ آنجا که حتی زندان‌بانان بی‌مروت در اسارت عمق اندیشه، منطق، اصالت حرکت و جوهر وجودی عزیزان ما زنجیر می‌شوند.

امروز با گذشت قریب به 25 سال برآن باوریم که تداوم استقامت ، ایمان و تقوای الهی با صبر اسلامی تحقق می یابد و به همین جهت رسالت سنگین ثبت آن می‌تواند جلوه‌ها و الگوهایی تحول آفرین برای فردای ایران اسلامی باشد؛ این رسالت پیش روی ماست تا گنجینه‌های دفاع را برای پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها فراهم آوریم.

سپاه کربلای مازندران ضمن تبریک سالروز ورود سرافرازانه آزادگان، آزادگی از هر قید و بند شیطانی ملت مومن و عزت و سلامتی را برای مقام عظمای ولایت و در ثانی برای همه ملت مومن مسئلت دانست و در این مسیر عظمت مجاهدت رزمندگان اسلام، شهدای دفاع مقدس و اسرا و آزادگان نستوه را قابل تمجید و قدر دانی دانست و اسوه های غیرت وفا داری، صبر و پایداری را برای همه اعصار جاودانه و ماندگار خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار