خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز خبر داد
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شیراز گفت: برای نخستین بار، گستره اجرای طرح فلاح کمیته امداد به سیاه‌چادرهای عشایری رسید.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۴۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس مرآت رسولی امروز اظهار داشت: طرح فلاح به‌منظور ارتقای روحیه معنوی مددجویان و انس بیشتر ایشان با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، با حضور مداحان مجرب و کارشناسان آموزش خانواده در منازل مددجویان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: به همت واحد فرهنگی کمیته امداد منطقه سه شیراز از آغاز تابستان امسال طرح فلاح در 100 نقطه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: توجه به تعالی و رشد شخصیت فردی و اجتماعی و همچنین غنی‌سازی فکری و اعتقادی فرزندان و خانواده‌های مورد حمایت امداد در کنار مساعدت‌های اقتصادی به خانوارها ضرورت دارد.

رسولی اضافه کرد: در این راستا واحد فرهنگی کمیته امداد منطقه 3 شیراز با استفاده از ظرفیت مشاورین خانواده خواهر اقدام به برگزاری کلاس‌هایی با محوریت تقویت باورهای دینی و اعتقادی و ارتقای رفتارهای دینی شد.

تلاش در تعالی شأن و منزلت اجتماعی خانواده از اصلی‌ترین اهداف اجرای این طرح‌ها بود که وی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته 2 هزار نفر در این طرح پوشش داده‌شده‌اند و این کار با صرف اعتباری بالغ‌بر 70 میلیون ریال محقق شده است.

رسولی بیان کرد: خانواده‌های مخاطب این طرح اغلب ساکنان در مناطق ویژه اجتماعی همانند حاشیه‌نشینان و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطق پرخطر آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی ابراز داشت: از دیگر موضوعات طرح‌شده در این جلسات، تکالیف همسران نسبت به یکدیگر، حقوق والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر، حق‌الناس، دروغ و سایر مسائل اخلاقی و خانوادگی بوده است.

رسولی همچنین از اجرای این طرح در بین چادرنشینان و عشایر مورد حمایت خبر داد و افزود: با توجه به بافت جغرافیایی و گستره فعالیت و خدمات‌رسانی منطقه سه شیراز برای نخستین بار، اجرای برنامه‌های آموزش خانواده و طرح فلاح را در بین چادرنشینان و عشایر کوچ‌رو اجرا و با استقبال گسترده این خانواده‌ها مواجه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها