معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه 80 درصد موسسات قرآنی استیجاری هستند، گفت: نداشتن مکان ثابت و ملکی از عمده مشکلات موسسات قرآنی می باشد .
کد خبر: ۸۵۵۵۸۰۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج/حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در اولین همایش فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش قرآن در تمامی امور اظهار کرد: قرآن اعتقادات غلط ما را درست می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از اخلاق و رفتارها در جامعه صحیح نیستند که با مراجعه به قرآن می‌توان اخلاق پسندیده را جایگزین آن کرد، گفت: با مراجعه به قرآن می‌توان رفتارهای غلط و ناشایست را تغییر داد.

حشمتی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری محافل تفسیر و جلسات قرآنی زمینه فهم قرآنی در جامعه ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات عدیده فعالان قرآنی در سطح کشور اذعان کرد: در حال بیمه فعالان قرآنی هستیم و بیمه تکمیلی آن‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر 12 هزار فعال قرآنی زیرپوشش بیمه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد هستند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش درآمدهای دولت اظهار کرد: در بحث کاهش هزینه‌ها اولین جایی که صرفه‌جویی می‌کنیم بخش فرهنگ است که نباید اینگونه باشد.

این مسئول گفت: با توجه به هجمه‌های شدید دشمن باید حوزه فرهنگ تقویت شود و به گونه‌ای نباشد که از اعتبارات بخش فرهنگ کاسته شود و به بخش دیگر تزریق کنیم چراکه دشمن با حربههای زیاد خود سعی بر ضربه‌زدن به پیکره نظام و انقلاب را دارد.

حشمتی اعتبارات کلی در حوزه توسعه قرآنی را 200 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: اعتبارات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد در سال‌جاری 14 میلیارد تومان بوده که این میزان مشمول برخی کاهش‌ها خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تعداد موسسات قرآنی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی هر دو مجوز تاسیس موسسات قرآنی را صادر می‌کنند که در مجموع پنج هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموع پنج هزار موسسه قرآنی در کشور صدور 2 هزار مجوز را از سوی وزارت ارشاد اعلام کرد و گفت: 2 هزار مرکز دیگر از موسسات قرآنی را سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داده که بقیه موسسات آزاد کار می‌کنند.

حشمتی با تاکید بر اینکه 80 درصد موسسات قرآنی استیجاری هستند، گفت: نداشتن مکان ثابت و ملکی از عمده مشکلات موسسات قرآنی بوده که در حال حاضر بخش عظیمی از موسسات استیجاری هستند.

این مسئول با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر لزوم تربیت حافظان و قاریان قرآن اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب میراث‌دار فرهنگ اصیل و ناب اهل‌بیت(ع) در عصر حاضر هستند و وقتی ایشان توصیه به مسئله‌ای می‌کنند بی‌شک، تدبر و نگاه عمیقی در آن داشته‌اند.

وی تعداد حافظان کل قرآن کریم در سطح کشور را پنج هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که مدنظر مقام معظم رهبری است نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های فرهنگی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های خوبی در دست اقدام داریم، گفت: هرچه سریع‌تر کمیسیون تبلیغ و ترویج برای فعالیت هرچه بیشتر علوم قرآنی باید فعال شود.

 

ارسال نظرات