شهرستان کمیجان به عنوان یک شهرستان کمتر توسعه یافته، با مسافتی که با مرکز استان دارد سرعت توسعه و پیشرفت آن کند ارزیابی می شود در این بین حضور گروه های جهادی در این منطقه برای تسریع محرومیت زدایی از این شهرستان از اقدامات بسیار موثر و قابل تقدیر است.
کد خبر: ۸۵۵۵۷۸۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
 

اردوهای جهادی که کارهایی با رویکرد محرومیت زدایی انجام می دهد یکی از اقدامات بسیار خوبی است که در سالهای گذشته در شهرستان کمیجان رونق مضاعفی گرفته است.

 

یکی از گروه های جهادی که در سالجاری با اقداماتی در قالب برنامه های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی برای زنان روستایی فعالیت خود را شروع کرده گروه جهادی منتظران خورشید است که طی یک هفته در چهار روستای شهرستان کمیجان فعالیت خواهد کرد.

 

اکرم آرزومند مسئول اردوی جهادی منتظران خورشید هدف از برگزاری این اردوی جهادی را توانمندسازی زنان روستایی و ایجاد اشتغال برای خانواده های روستایی عنوان کرد و گفت: ما در این روستا ابتدا زنان روستایی موفق را شناسایی کردیم و با احداث یک کارگاه پرورش قارچ و تولید زعفران و گیاهان دارویی کارمان را انجام می دهیم.

 

آرزومند اظهار کرد: در این هفته از ادارات و ارگان ها مختلفی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و شبکه بهداشت کمک گرفته و از مربی ها و کارشناسان آنان استفاده می بریم.

 

وی با ابراز امیدواری برای تداوم این دوره ها و حصول نتیجه از آن بیان کرد:با مقایسه ای که بین روستا های مختلف انجام دادیم، روستای ینگه ملک را به عنوان روستای هدف انتخاب کردیم که با توجه به مسافتی که با مرکز شهرستان دارد محرو متر از روستاهای مشابه است.

 

مسئول اردوی جهادی منتظران خورشید با بیان اینکه علاوه بر آموزش زنان روستایی فعالیت های فرهنگی نیز در این اردو برگزار می شود خاطر نشان کرد:در این اردو سعی می کنیم آن اطلاعاتی که داریم را به زنان روستایی ارائه دهیم.

 

ارسال نظرات