دبیر همایش ملی گردشگری شاهرود گفت: بیش از 60 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی گردشگری شاهرود ارسال شده که 30 مقاله برای سخنرانی در همایش انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۵۵۵۷۳۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران در سالن کوثر دانشگاه شاهرود با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی گردشگری شاهرود در تاریخ 4 الی 6 شهریورماه در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود اظهار کرد: صنعت گردشگری در جهان رتبه اول را دارد و طبق آمار سایت جهانی گردشگریwto در سال 2014 بالغ بر یک هزار و 255 میلیارد دلار در آمد در صنعت گردشگری بوده که نسبت به سال 2013 بالغ بر 48 میلیارد دلار رشد داشته است.

وی افزود: یکی از صنایع اشتغال زاری جهانی صنعت گردشگری است و با توجه به پتانسیل و جاذبه های شهرستان شاهرود کمیته گردشگری در آذرماه سال 93 این همایش را تصویب نمود و در دی ماه همان سال برگزاری این همایش به دانشگاه شاهرود واگذار شد.

دبیر همایش ملی گردشگری شاهرود خاطر نشان کرد: با حمایت های فرماندار و سازمان صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرستان تلاش داریم پاسخگویی به نیاز جامعه و حمایت از آن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای این همایش از صاحب نظران نظخواهی شد و با تعامل با صاحب نظران حیطه گردشگری در خصوص چالش ها در سطح شهرستان توانمندی ها و ظرفیت ها و زیر ساخت های مورد نیاز گردشگری و راهبردها جهت گردشگری شهرستان فراهم آید.

قاسمی با اشاره به 28 محور گردشگری تعیین شده در این همایش بیان کرد: این موضوعات در 8 محور اصلی توسعه ،زیرساخت ها،مدیریت،اخلاق و فرهنگ،بازاریابی،گردشگری الکترونیک و برندینگ و معرفی جاذبه های گردشگری است که مقالات در این زمینه ها به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: تمام این موضوعات در جایگاه اینترنتی همایش تعریف و کلیه امور همایش ها و دریافت مقالات و حتی داوری مقالات از این درگاه اینترنتی انجام شده است.

استاد دانشگاه شاهرود با بیان اینکه به 300 مرکز عملی و دانشگاه های کشور و استانداری ها و سازمان های میراث فرهنگی پوستر همایش ارسال شد عنوان کرد: بیش از 60 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی گردشگری شاهرود ارسال شده که 30 مقاله برای سخنرانی در همایش و 21 مقاله در قالب پوستر ارائه می شوند.

وی با اشاره به برگزاری چهار کارگاه در قالب این همایش گفت: کارگاه کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی در گردشگری،کارگاه آموزشی نگارش امور آکادمیک گردشگری،کارگاه گردشگری الکترونیک و کارگاه بازاریابی در صنعت گردشگری در قالب این همایش دو روزه برگزار می شود.

قاسمی افزود: برنامه ریزی برای اجرای تورهای گردشگری در سطح شهرستان برای مهمانان در نظر گرفته شده تا شرکت کنندگان با جاذبه های شهرستان بیشتر آشنا شوند و بیش از 300 مهمان از سراسر کشور و مسئولین مختلف به این همایش دعوت و حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به زمین شناسی توریسم اظهار کرد: از دیدگاه زمین شناسان ایران بهشت زمین شناسی است و بهترین پدیده های زمین شناسی بصورت آشکار و پیدا در ایران وجود دارد و شاهرود بهشت زمین شناسان ایران است.

دبیر اولین همایش ملی گردشگری شاهرود تصریح کرد: قدیمی ترین سن گها در ایران با 500 میلیون سال در شاهرود و منطقه خارتوران تا طرود وجود دارد و از پسا سنگ در ایران تا بسیاری از سازندهای زمین شناسی در شاهرود وجود دارد.

وی با اشاره به توافق هسته ای و رفع تحریم ها گفت: امیدواریم بتوانیم ژئو تروریسم یا زمین گردشگری را با توجه به رفع تحریم ها موفق شویم و با توجه به قطب ژئو توریسم بودن شاهرود و علاقه بسیار زمین شناسان برای حضور آنها شرایط فراهم شود و بتوانیم شرکت دانش بنیان ژئو توریسم با استفاده از صاحب نظران برای بازدید پیده های زمین شناسی فراهم آوریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها