امسال در حدود یک هزار و 600 زائر در قالب 12 کاروان به حج مشرف می‌شوند و 14 روحانی این کاروان‌ها را همراهی کرده و در کاروان‌های 135 نفره، علاوه بر یک روحانی یک معینه یا معین نیزحضور دارند.
کد خبر: ۸۵۵۵۷۰۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد صبح امروز و به مناسبت هفته حج درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری وظیفه آموزش و برگزاری کلاس های حج را به عهده دارد.

حجت‌الاسلام سیدحسن میررحیمی افزود: امسال در حدود یک هزار و 600 زائر در قالب 12 کاروان به حج مشرف می‌شوند و 14 روحانی این کاروان‌ها را همراهی کرده و در کاروان‌های 135 نفره، علاوه بر یک روحانی یک  معینه یا معین نیزحضور دارند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد در ارتباط با نحوه انتخاب معینه و معین، گفت: در صورتی که تعداد بانوان کاروان بیش از 54 درصد باشند، از معینه برای کمک به روحانی استفاده می‌شود.

میررحیمی با اشاره به فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری برای آموزش های هر چه بهتر زائران گفت: یکی از این اقدامات ارائه محصولات فرهنگی به  زائران است که راهنمای خوبی برای زائران در ایام حج به حساب می آید.

مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که توسط ستاد حج کشور انجام می‌شود، هر دو سال یک بار استان یزد، سهمیه مدینه قبل و مدینه بعد دارد.

میررحیمی تصریح کرد: کل سهمیه کشور در سال جاری  61 هزار نفر می باشد که 3 هزار نفر ازاین تعداد را خادمان و مسئولان کاروان‌ها تشکیل می دهند.

وی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص نحوه انتخاب روحانیون کاروان‌ها، گفت: روحانیون کاروان ها در ابتدا باید به مدت 10 سال به عنوان معین در کاروان ها مشغول شوند و سپس به عنوان روحانی کاروان در خدمت کاروان ها باشند

میررحیمی تاکید کرد: سن این افراد باید بین 25 تا 40 سال باشد و همچنین سطح حوزه را به اتمام رسانده و در امتحان‌های ورودی حد نصاب را کسب کنند.

مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به شرایط خاص عربستان در منطقه تغییر ویژه ای در برنامه های بعثه مقام معظم رهبری و جود دارد یا خیرگفت: برگزاری 4 جلسه دعای کمیل و مراسم برائت از مشرکین طبق سنوات گذشته به قوت خود باقی است .

یزدامروز

ارسال نظرات