مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

مسئولان در تدوین برنامه های مربوط به حوزه بانوان اسلام را در نظر داشته باشند

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: مدیران، مسئولان و برنامه‌ریزان جامعه باید با توجه به نگاه اسلام به شخصیت زن، برنامه‌های مربوط به بانوان را تدوین کنند.
کد خبر: ۸۵۵۵۷۰۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فخرالسادات خامسی به مناسبت روز دختر در گفتگو با خبرنگار یزدبانو تصریح کرد: اسلام زیباترین نگاه به زن و دختر داشته است، که این نگاه عاطفی-تکریمی بوده و اگر مسئولان  و دولتمردان جامعه این نگاه اسلامی را در برنامه های خود دنبال کنند زنان و دختران به جایگاه واقعی خود در جامعه خواهند رسید.

وی اذعان کرد: استاندارد شرایط جامعه امروز می طلبد که دختران با توجه به پیشرفت‌های الکترونیکی که امروزه شاهد آن هستیم و همچنین گسترش شبکه و رسانه های اجتماعی خود را در همه زمینه‌ها تقویت و مجهز کنند.

مشاور امور بانوان استاندار یزد ادامه داد: دختران باید در وهله اول به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت داده و در کنار آن در زمینه‌های علمی، ورزشی، هنری،  فرهنگی، سیاسی و ... مطالعه و فعالیت داشته باشند.

خامسی خطاب به دختران اعلام کرد: امروز لازم است دختران با شجاعت و اعتماد به نفس بالا در جامعه ظاهر شده و با کسب اطلاع و آگاهی در مسیر حق مداری و ظلم ستیزی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: لازمه حق مداری و ظلم ستیزی داشتن الگویی مناسب است که بانوان و دختران می توانند با مطالعه و تحقیق در مورد زندگی بزرگانی چون حضرت معصومه(س) و دیگر بانوان اسوه دینی و ملی و بکارگیری منش آن بزرگواران در زندگی در این مسیر قرار گیرند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد حضرت خدیجه(س) را الگویی بارز در زمینه اقصاد مقاومتی، حضرت فاطمه(س) اسوه ای برای دفاع از ولایت بیان کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بانوان را به مطالعه زندگی حضرت فاطمه(س) سفارش کرده اند زندگینامه ایشان را درسی بزرگ قلمداد کرده اند؛ دختران با تاسی از الگوهای جامع که در دین اسلام است، در می یابند که با انجام مسئولیت اصلی خود در قالب یک زن و دختر می توانند در اجتماع و زمینه های مختلف به فعالیت بپردازند.

ارسال نظرات