مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: امام بر مجلس شورای اسلامی بسیار تاکید داشتند و می فرمودند که نمایندگان باید از طبقه متوسط به پایین جامعه باشند تا درد مردم را بفهمند.
کد خبر: ۸۵۵۵۶۹۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سیدنظام‌الدین موسوی امروز در دوره خط امام در مشهد با بیان اینکه مقوله مبارزه پیش از انقلاب به شکل‌های مختلف مطرح بود، اظهار کرد: در این بین عده‌ای اعتقاد داشتند که باید از طریق مجلس و پارلمان با شاه مبارزه شود و عده‌‌ای دیگر نیز معتقد به مبارزه مسلحانه بودند که بیشتر شامل طیف‌های چپ بوده و به دلیل غلبه گفتمان مارکسیستی حاکم بر آن زمان معتقد بودند مبارزه یک علم است و علم آن هم مارکسیسم است.

موسوی با تاکید بر اینکه امام(ره) بر مردم سالاری دینی اعتقادی راسخ داشتند، گفت: امام تمامی شاکله های انقلاب اسلامی را برمبنای مردمی بودن و آن هم مردم سالاری دینی احداث کرد.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) موجی از حضور مردم را در جامعه ایجاد کرد و این حرکت با سایر جنبش‌های دنیا متفاوت بود زیرا از طریق انقلاب‌ها مجبور بودند به شرق یا غرب متصل شوند اما در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از عناصر فکور غرب متوجه شدند که این انقلاب روح جدیدی دارد و با سایر انقلاب‌ها متفاوت است.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه امام معتقد بود مجاری قانون گذاری باید از کانال مردم عبور کند، خاطرنشان کرد: امام بر مجلس شورای اسلامی بسیار تاکید داشتند و می فرمودند که نمایندگان مجلس باید از طبقه متوسط به پایین جامعه باشند تا درد مردم را بفهمند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تاکید کرد: میانه‌های مجلس سوم تقریبا مصادف با رحلت امام خمینی شد که در آن زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر و سپس آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند.

موسوی با اشاره به اینکه بسیاری از عناصر چپ نتوانستند وارد مجلس چهارم شوند، گفت : این مجلس با شعار پیروی از امام (ره)، اطاعت از رهبری و حمایت از دولت آقای هاشمی شکل گرفت و نقش آن حمایت از دولت ایشان بود.

مدیر عامل خبرگزاری فارس ادامه داد: بلافاصله پس از مجلس پنجم با انتخاب دو خرداد مواجه شدیم و شاهد یک فضای تند در کشور بودیم و در نهایت با انتخابات مجلس ششم و پیروزی جریان اصلاحات مواجه شدیم که مجلس ششم فضایی بود که دوم خرداد احساس کرد به پایان خط برای دگرگونی حاکمیت رسیده است.

وی بیان داشت: مجلس هفتم با حضور یک جریان اصولگرایی شکل گرفت و جوانان تحصیلکرده ای وارد این صحنه شدند که کمتر شاهد رقابت و اختلاف درونی در این مجلس بودیم.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ادامه داد: مجلس هشتم شکاف بین جریان اصولگرایی را به خوبی نشان داد و یکی از گفتمان‌هایی که در این مجلس حاکم شد، باب شدن برخی زد و بندهای داخلی بود،

وی در پایان عنوان کرد: نوع نگاه حاکم بر مجلس نهم نیز همانند مجلس هشتم است با این تفاوت که در قبال دولت جدید تقریبا حالت ژله‌ای دارند.

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها