خبرهای داغ:
عباسی بیان کرد: مردم مشکلات خود را با وام های دریافتی از بانک ها رفع می کنند و عده ایی نیزمقدار پولی در اختیار بانک میگذارند تا آنها این مبالغ را در اختیار مردم قرار دهند و مشکلات و نیاز های مردم را رفع می کنند.
کد خبر: ۸۵۵۵۵۱۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی در خصوص بانکداری اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر مبالغی که بانک ها به عنوان مضاربه دریافت می کنند، که به معنای سرمایه گذاری می باشد و مردم پول های خود را به عنوان سرمایه به بانک ها واگذار می کنند تا بانک ها این پول ها را در مکان های مختلف در زمینه های اقتصادی به کار می برند و مردم را در سود این کار ها شریک می کنند.

وی در همین خصوص ادامه داد: سودی که به مردم تعلق میگیرد باید طبق قوانین و مقرارت شرعی باشد تا اسلامی شود و سود، مبلغی است که نزد بانک ها به امانت گذاشته اند و چون این درصد ها در زمان افتتاح حساب به آنها گفته می شود و آنها را در جریان سود بازدهی قرار می دهند این مبلغ سود اشکالی ندارد و همچنین اگر مردم این مبالغ را به عنوان مضاربه در اختیاربانک ها قرار می دهند مانعی ندارد.

عباسی افزود: بانکداری اسلامی به این معنی است که یک مرکز، معاملاتی را برای رونق زندگی مردم انجام دهد و برای اینکه زندگی مردم رونق پیدا می کند کار بسیار مفیدی است.

این کارشناس مذهبی گفت : بانکداری اسلامی که همان بانکداری بدون ربا می باشد و منظور از بدون رباهمان اسلامی می با شد . وقتی بانک به مردم وام می دهد و درصدی را مازاد نسبت به مبلغ اولیه از مردم باز پس میگیرد این مبلغ اضافی که به عنوان کار مزد، حق الحفظ و حق الزحمه از مردم دریافت می شود به دلیل اینکه طبق عقد و شرایط اسلامی است مانعی ندارد.

وی با اشاره به بانکداری اسلامی که به نفع مستضعفین و محرومین است بیان کرد: مردم مشکلات خود را با وام های دریافتی از بانک ها رفع می کنند . عده ایی مقدار پول در اختیار دارند  ولی کسی را نمیشناسند که آن مقدار را به عنوان قرض به انها بپردازند به همین علت این مبلغ را در بانک میگذارند تا آنها این مبالغ را در اختیار مردم قرار دهند و مشکلات و نیاز های مردم را رفع  می کند.

عباسی عنوان کرد: با توجه به آیات و روایت موجود در زمینه حرمت ربا به طور کلی 7 آیه در قرآن کریم به حرمت ربا دستور داده است. کسانی که ربا می خورند در قیامت بر نمی خیزند مگر مانند کسانی که بر اثر تماس با شیطان دیوانه شدند و تعادل ندارند.

وی در همین خصوص ادامه داد: داد و ستد مثل ربا است در صورتی که خدا بیع را حلال و ربا را حرام اعلام کرده است و اگر کسی اندرز الهی را گوش کند و از ربا خوار دست بکشد سود هایی را که از سابق به دست آورده مال اوست اما کسی که مرتکب ربا شود اهل آتشند و در آن جاودان می مانند.

این کارشناس مذهبی درپایان گفت: با توجه به آیات و روایات قرآن که برای حرمت ربا استخراج می شود این است که ربا یک درآمد با طل است و موجب کاهش فعالیت اقتصادی و نابودی اموال می شود، ربا خواری باعث می شود قرض دهنده بدون انجام فعالیت های اقتصادی مفید از درآمد بالایی بر خوردار می شود  و این عمل باعث ایجاد بستر تن پروری، کندی تجارت و رکود اقتصادی و به جامعه آسیب می رساند.

1007/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها