فرمانده سپاه تنگستان:

کریمه اهل بیت بهترین الگوی دختران ایران اسلامی و مظهر عفاف و تقوا است

فرمانده سپاه تنگستان در جمع بسیجیان حوزه حضرت معصومه این ناحیه مقاومت گفت: دختران ایران اسلامی با الگو پذیری از شخصیت والای کریمه اهل بیت مظهر عفاف، تقوا و حیا باشند.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۹۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان؛ سرهنگ محمد علی ملاکی در جشن میلاد حضرت معصومه (س) که در روستای عالی حسینی برگزار شده بود گفت: به یقین می توان گفت درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی برای پیاده کردن آن در جامعه را مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) مظهر عفاف، تقوا و حیا باشند.

وی تاکید کرد: نامگذاری روز ملی دختران در زادروز حضرت معصومه (س)، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت آن بزرگوار و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت(ع) در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران امروز است.

فرمانده سپاه تنگستان گفت: نور اسلام که تابید زن جایگاه والا و انسانی خود را بازیافت و اسلام الگوها و اسوه های بزرگی چون حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) را برای راهنمایی بشر، به زمینیان تقدیم کرد.

وی گفت: برای تعیین نقش و جایگاه دختر در جامعه باید دیدگاه اسلامی را رواج دهیم و بعد شخصیت انسانها را تغییر دهیم. همانطور که پیامبر(ص) در دورانی که دختران را زنده به گور می کردند، با بها دادن به دختر خود دیدگاه جامعه را نسبت به زن و دختر تغییر داد.

ملاکی خاطر نشان کرد: تعمیق و گسترش پیام دین خاتم در مورد دختران با محوریت وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، معرفی حضرت معصومه(س) با عنوان الگوی دختر مسلمان پیش رو و تحول آفرین و تأکید بر نقش دختران در فرهنگ ایران اسلامی با تبیین جایگاه دختران در انقلاب و جمهوری اسلامی ضروری است.

وی با تأکید بر تربیت و پرورش بهینه دختران و الگوپذیری از زندگانی کریمه اهل بیت(ع) گفت: گسترش فرهنگ خودباوری، حیا و حجاب در میان دختران، اصلاح نگرشهای جامعه، خانواده و رسانه ها نسبت به آنان و همچنین الگودهی بهینه از منش حضرت معصومه(س) در جامعه باید دنبال شود.

ارسال نظرات