خبرهای داغ:
کارشناس راهنمایی و رانندگی در ناحیه مقاومت بسیج طبس:

رعایت سرعت مطمئنه در هر شرایطی لازم و ضروری است

کارشناس راهنمایی و رانندگی در ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت: سرعت ماشین در شرایطی که باد شدید می وزد باید همیشه سرعت مطمئنه باشد و در هوای بارانی باید نصف سرعت مجاز و در هوای برفی ثلث سرعت مجاز حرکت کرد.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۳۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اصغر زارعی در جلسه توجیهی راهنمایی و رانندگی در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج طبس با اشاره به نکات ایمنی در حین رانندگی گفت: سرعت ماشین در شرایطی که باد شدید می وزد باید همیشه سرعت مطمئنه باشد.

وی با بیان اینکه در هوای بارانی باید نصف سرعت مجاز و در هوای برفی ثلث سرعت مجاز حرکت کرد، ادامه داد: در باران و برف حتما فاصله طولی مطمئنه را رعایت نموده و برای کاهش سرعت از دنده معکوس استفاده شود.

زارعی افزود: در هنگام عبور از آبگیرها اگر لاستیک ها داغ است؛ 30 تا 45 دقیقه استراحت نموده و سپس از آبگرفتگی عبور کنید، در غیر این صورت لاستیک ها خواهد ترکید و پس از خروج از آن در دو مرحله صد متری ترمز ها را امتحان کنید و به هیچ عنوان برای سرد نگه داشتن لاستیک ها از گاز نیتروژن استفاده نکنید.

کارشناس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: قبل از زمستان حتما از ضد یخ استفاده کنید و اگر می خواهید از سلامت ضد یخ مطمئن شوید؛ مقداری از آن را داخل لیوان ریخته و آن را در فریزر یخچال گذاشته و پس از 24 ساعت آن را نگاه کنید اگر یخ زده باشد باید ضد یخ جدید اضافه شود.

وی ادامه داد: برای ضد یخ جدید هم ابتدا امتحان کنید و راه امتحان آن این گونه است که ثلث لیوان را ضد یخ و مابقی را آب بریزید و داخل فریزر بگذارید، سپس بعد از اطمینان از سالم بودن آن از ضد یخ استفاده کنید و حتما در زمستان قبل از حرکت آب رادیاتور را چک کنید تا یخ نزده باشد.


زارعی در مورد استفاده از باتری نیز گفت: حتما آب باتری را مراقبت کنید تا آب آن کم نشود و هرگز از باتری اتمی استفاده نکنید.


وی ادامه داد: در زمستان زنجیر چرخ به همراه داشته باشید و زنجیر همیشه بر روی لاستیک های متحرک نصب می شود.

زارعی در مورد رانندگی در شب گفت: تمیز کردن شیشه، استفاده از نور پایین در جاده های دو طرفه و در صورت استفاده از نور بالا در فاصله 150 متری ماشین های روبه رو نور پایین را بزنید و اگر ماشین روبه رو در نور بالا لجاجت داشت؛ در نور ماشین روبه رو خیره نشوید و به حاشیه جاده نگاه کنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر در شب ماشین روبه رو مارپیچ می آید حتما در حاشیه جاده متوقف شوید چون احتمالا راننده ماشین خواب است.

کارشناس راهنمایی و رانندگی گفت: برای سبقت در شب، اگر از روبه رو یک چراغ را دیدید که به مرور پهن می شود؛ سبقت بگیرید ولی اگر دو چراغ شد دیگر سبقت نگیرید.


وی افزود: داشتن حکم در حین رانندگی، بستن کمربند ایمنی در ماشین و گذاشتن کلاه ایمنی در موتور و داشتن گواهینامه از الزامات رانندگی است.


زارعی تصریح کرد: در هنگام تصادف در صورت خسارت مالی ابتدا وسایل را به سمت راست انتقال می دهیم و در صورت خسارت جانی ابتدا با 115 تماس می گیریم و سپس به 110 تا افسر کروکی تصادف را بکشد.


کارشناس راهنمایی و رانندگی اشاره ای هم به دیه ها و خسارات داشت و خاطر نشان کرد: در تصادف با خسارت مالی بیمه برای موتور تا سقف 500 هزار تومان و برای ماشین تا سقف 5 میلیون تومان را می پردازد.

وی ادامه داد: در تصادف با خسارت جانی اگر تصادف جز تصادفات حادثه ساز باشد 3 درصد و اگر جز تصادفات حادثه ساز نباشد 1 درصد دیه را باید خود راننده بپردازد که دیه در ماه های حرام (ذی قعده، ذی حجه، محرم، رجب) در ثلث خود آن ضرب می شود و به مضروب پرداخت می شود.

زارعی به سه نکته اشاره کرد و گفت:
- در حین رانندگی اگر با نفرات داخل خودرو صحبت می کنید؛ صورت خود را برنگردانید.
- در حین رانندگی برای صحبت با تلفن همراه، خودرو را متوقف کنید.
- در حین رانندگی، فرمان ماشین را با دو دست خود بگیرید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها