رئیس کانون جوانان رضوی استان یزد از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد خبر داد و گفت: این جشن بزرگترین اجتماع مذهبی در استان یزد طی سال‌های اخیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۸۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، پیش از ظهر دیروز در نشستی خبری اظهار داشت: جشن زیر سایه خورشید برای هشتمین سال متوالی در یزد برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 30 هزار نفر در مرکز استان در این جشن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه هشت سال پیش این جشن تنها در هشت استان کشور کلید خورد، بیان کرد: اکنون نه تنها در 200 شهر در سراسر استان‌های کشور شاهد برگزاری این جشن است بلکه 20 کشور دنیا از جمله کشورهای همسایه حتی کشورهایی که درگیر جنگ هستند نیز این جشن را برگزار می‌کنند.

رئیس کانون جوانان رضوی استان یزد خاطر نشان کرد: این جشن در استان یزد دارای یک ستاد و دبیر ستاد و 10 کمیته فعال در حوزه خواهران و برادران است که بیش از 650 نفر در این کمیته‌ها در حال فعالیت برای برگزاری جشن زیر سایه خورشید و ساماندهی حضور خادمان رضوی در اماکن مختلف در یزد هستند.

وی عنوان کرد: جشن زیر سایه خورشید به طور مستقیم 50 هزار نفر را در سراسر استان و 30 هزار نفر را در ملاقات با خادمان رضوی زیر پوشش قرار می‌دهد به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین جشن‌های ویژه اهل بیت (ع) یاد کرد.

رئیس کانون جوانان رضوی یزد با بیان اینکه 9 خادم از آستان قدس رضوی، روز دوشنبه وارد یزد می‌شوند، عنوان کرد: برنامه ویژه استقبال از خادمان رضوی روز دوشنبه برگزار می‌شود و بازدیدهای خادمان از اماکن مختلف از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: خادمان حرم رضوی ضمن بازدید از بیمارستان‌ها و عیادت بیماران، خانه‌های سالمندان، پادگان‌ها، مهد کودک‌ها با علما، روحانیون، طلاب، ائمه جمعه و ... نیز دیدار خواهند کرد و در برنامه‌های زنده رادیویی و تلویزیونی شرکت می‌کنند.

مهدوی‌نژاد یادآور شد: خادمان رضوی همچنین در کانون اصلاح تربیت و در جشن گلریزان این کانون نیز حضور خواهند یافت ضمن اینکه در مراسم‌های مختلف با سالمندان و بیماران، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز دیدار خواهند داشت.

وی بیان کرد: در هر بیمارستانی که نوزادی به دنیا بیاید و نام و القاب امام رضا(ع) یا اسامی خواهر و مادر مکرمه ایشان بر روی نوزاد باشد، از خادمان رضوی هدیه معنوی دریافت خواهند کرد.

رئیس هیئت انصار ولایت یزد با بیان اینکه 40 هزار بسته تبرکی و نمک حضرتی نیز بین بیماران بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد، افزود: خادمان رضوی در دیدارهای خود هدایای ویژه معنوی به ملاقات‌کنندگان اهدا می‌کنند.

مهدوی‌نژاد با اشاره به حضور چهار روزه خادمان رضوی در یزد خاطر نشان کرد: در مجموع 120 برنامه برای این چهار روز تدارک دیده شده که اقشار مختلف مردم در این برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جشن زیر سایه خورشید و سایر برنامه‌های دهه کرامت، با همکاری نزدیک به 13 تشکل فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این جشن بزرگترین اجتماع مردمی است و نه تنها مخاطبان آن مردم هستند بلکه دست‌اندرکاران برگزاری آن نیز تشکل‌های مردمی خواهند بود.

وی یادآور شد: نظیر این مراسم تقریبا در همه شهرستان‌های استان یزد برگزار می‌شود و بیش از 20 هزار نفر نیز در شهرستان‌ها مخاطب این برنامه‌ها هستند.

 

ارسال نظرات