فرماندار شهرستان بیجار به طور سرزده از فعالیت های عمرانی، فرهنگی و پزشکی دانشجویان شرکت کننده در اردوی جهادی دانشگاه های استان البرز در بیجار بازدید و با دانشجویان دیدار کرد.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۶۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بیژن زندیه به همراه تعدادی از مدیران و فرمانده بسیج مقاومت بیجار با حضور در روستای مدک در جمع بیش از 80 نفر از دانشجویان شرکت کننده در اردوی جهادی دانشجویان حاضر شد و از نزدیک از برنامه های آنان بازدید کرد.
زندیه ضمن تمجید از نیت خالصانه و روحیه جوانمردانه این دانشجویان، گفت: خدمت به قشر نیازمند و رفع مشکلات بندگان خدا در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، درمانی و آموزشی، نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است و پاداشی ماندگار دارد.
وی به روحیه شاد، علاقه و پشتکار این دانشجویان اشاره کرد و افزود: جوانی که بهترین ایام شاد زندگی در کنار خانواده و رفاه، آسایش همراه با دیدار با بستگان را کنار می گذارد و به جای آن در بیش از 500 کیلومتر دورتر از محل زندگی و تحصیل خویش در میان روستای دور افتاده، خاضعانه خاکی می شود، بسیار لایق، با بصیرت دینی و با ارزش است.
به گفته زندیه این اقدام سرمشق و سرلوحه زندگی مردان بی ادعا و بی منت است که از مولای خویش آموخته اند و حتی بسیاری از مسوولین شهرستان از حضور آنان بی اطلاع هستند.
وی با اشاره به اینکه این عزیزان، با کمال سادگی و توقعی بسیار کم در یک کلاس درس با یک پتو در این هوای سرد قانع هستند، اظهار کرد: آنها بدون توقع مشغول فعالیت های توسعه و ترقی روستا و کمک به روستائیان هستند.
این گروه 80 نفره از دانشجویان دانشگاه های استان البرز در بخش های عمرانی، کشاورزی، ساخت و تعمیر مساجد، اماکن عمومی، زیباسازی مدارس، معاینات پزشکی عمومی و درمانی، آموزش قرآن و ترویج مبانی اعتقادی، آموزش احکام و مسایل شرعی، اجرای برنامه های سرگرمی دینی و علمی، آموزش هنرهای دستی، نقاشی، خانه داری و سبک زندگی اسلامی برای اهالی منطقه و روستاهای تابعه فعالیت می کنند.
فرمانده بسیج مقاومت سپاه بیجار نیز در این دیدار، گفت: این اردو از دانشجویان مومن و بسیار مخلص تشکیل شده است که کلاس درس خود را امروز در این روستا برگزار کرده اند و آموزش عملی و واقعی را تمرین می کنند.
سرهنگ محمودی با بیان اینکه این گروه، با کمترین توقعات وارد شهرستان شده و حتی از ورود خود به این ناحیه، دیگر مسوولین را با خبر نکردند، افزود: اکنون در کمال سادگی و با قبول مشکلات سرما و کم آبی، با تمام توان خود به کارهای عمرانی، فرهنگی، دینی و پزشکی مشغول شده اند.
وی با به اشاره به اینکه شهرستان بیجار شهرستانی محروم است، اظهار کرد: منطقه کرانی از نیز از محرومترین مناطق شهرستان بیجار است.
او به جمعیت قابل توجه روستاهای تابعه منطقه کرانی به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای توجه به روستاها یاد کرد و ادامه داد: باید برای کم آبی و بی آبی این منطقه چاره اندیشی کرد.
شهرستان بیجار با بیش از 280 روستا و پنج شهر در شرق استان کردستان واقع شده است.

منبع:ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها