خبرهای داغ:
مدیر کانون زبان ایران در استان فارس:

کتاب های آموزش زبان موجود در بازار، فرهنگ غرب را ترویج می دهند

دکتر رحیمی با بیان اینکه می توانیم متناسب با فرهنگ و باورهای خودمان، انگلیسی را آموزش بدهیم بدون اینکه دچار شوک فرهنگی بشویم، گفت: دانش آموزان می توانند با خواندن کتاب های انگلیسی بومی سازی شده زبان انگلیسی را یاد بگیرند.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۶۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، نشست تخصصی مسئولان سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس با مدیر و مسئولان کانون زبان ایران در استان فارس برگزار گردید.

دکتر امین رحیمی مدیر کانون زبان ایران در استان فارس در این نشست با ارائه طرحی نو به آموزش زبان بر پایه ادبیات قرآنی اشاره داشت و گفت: در این راستا اقدام به تهیه و تالیف کتاب های آموزشی با توجه به مبانی فرهنگ دینی و اسلامی نموده ایم.

وی افزود: در کانون زبان ایران (استان فارس) کتاب های آموزش زبان که برگرفته از آیات قرآن و روایات می باشند تدریس می گردند، ماهیت این کتاب ها به گونه ای است که شروع هر جلسه کلاس با آیات قرآن می باشد؛ در این روش علاوه بر انتقال پیام اخلاقی، دانش آموز با چند واژه جدید انگلیسی آشنا می شود، همچنین تاثیری که این روش بر معلمان و مربیان می گذارد نیز چشمگیر می باشد.

دکتر رحیمی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به فعالیت های فرهنگی نسبت به فعالیت های علمی گفت: اگر بتوانیم دانش آموز را در مسیر صحیح قرار بدهیم آن گاه خود دانش آموز حفره های علمی را پر خواهد نمود، ما بر این عقیده ایم که اگر بتوانیم دانش آموزان را در مسیر درست نگاه داریم و فضایی را ایجاد نماییم که بچه ها خود را باور کنند و به آن کلی نگری و جهان بینی دست یابند به هدف مورد نظر دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه کتاب های آموزش زبان موجود در بازار، فرهنگ غرب را ترویج می دهند، گفت: از جمله کتاب هایی که ما تهیه نموده ایم کتاب آموزش زبان به فارسی زبانان است که مورد استقبال خوبی هم واقع شد.

مدیر کانون زبان ایران با اشاره به سخت گیری های غیر ضروری در موسسات آموزش زبان که فشار و استرس زیادی را بر دانش آموز تحمیل می کنند، گفت: ما با مشاهده وجود رکود در این زمینه به شناسایی آسیب ها در این حوزه و راهکارهای عملی رفع آن پرداخته و به بومی سازی علمی اقدام نموده ایم.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه برای تولید محتوای آموزشی نظیر کتب و وسایل کمک آموزشی و چه در تدوین روش های آموزشی بایستی سر فصل های ملی را ارائه دهیم، گفت: استان فارس می بایست در این راستا شاخص باشد،  این قابلیت، هم به لحاظ علمی، سخت افزاری و نرم افزاری و هم به لحاظ وجود امکانات فیزیکی در استان موجود است.

وی در ادامه افزود: در مباحث فرهنگی تاکنون 12 عنوان کتاب تهیه و تنظیم شده است که ماهیت کتاب ها به گونه ای است که هر جلسه با ارائه یک آیه به عربی و انگلیسی و معادل فارسی آن شروع می شود، از جمله کتاب های منتشر شده می توان به کتاب "آموزش مکالمه انگلیسی به فارسی زبانان" که در برخی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی تدریس می شود و همچنین کتاب زبان ویژه تیزهوشان اشاره نمود؛

وی ادامه داد: کتاب قرآن به زبان انگلیسی و سه کتاب حیات طیبه 1،2و3 (منتخب آیات قرآن) که برای آموزش و پرورش تهیه و نزدیک به 30 هزار جلد در بین دانش آموزان توزیع شده است از دیگر کتاب هایی هستند که در آن ها نمونه هایی از فرهنگ ایرانی اسلامی بکار گرفته شده است.

دکتر رحیمی خاطر نشان کرد: درصد بودیم از جاذبه های زبان انگلیسی در راستای اهداف قرآنی هم بهره ببریم، در همین راستا سمینار سبک زندگی اسلامی ایرانی به زبان انگلیسی برای نخستین بار درسطح کشور برگزار گردید، همچنین مسابقات انشاء نماز به زبان انگلیسی، حضور گسترده زبان آموزان شعبات مختلف زبانکده ایران در راهپیمایی ها، برپایی نماز جماعت و جزء خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان از جمله فعالیت های فرهنگی  کانون زبان ایران می باشند.

دکتر رحیمی در پایان با بیان اینکه می توانیم متناسب با فرهنگ و باورهای خودمان، انگلیسی را آموزش بدهیم بدون اینکه دچار شوک فرهنگی بشویم، گفت: دانش آموزان می توانند با خواندن کتاب های انگلیسی بومی سازی شده زبان انگلیسی را یاد بگیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار