علی اشرف خانلری
ضرغامی در همایش خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران:
خبرگزاری بسیج: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در همایش خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران که در شهرستان شهریاربرگزار شد، خاطر نشان کرد که نمایندگان مجلس با استفاده از ماده ۱۸۰ می‌توانند برنامه‌های قابل توجهی را در حوزه فرهنگ رقم بزنند.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۲۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ برزین ضرغامی افزود: این نشست‌هایی که با مجموعه خبرنگاران برگزار می شود به مجموعه رسانه‌ای کمک کند سطح کیفی و کمی حوزه رسانه استان تهران افزایش یابد.

وی افزود: خبرنگاران پل ارتباطی بین میان مردم و مسئولان هستند و انتقادهای سازنده آنها می‌تواند به حل  مسائل و مشکلات مردم کمک شایانی کند.  

وی با اشاره به اینکه مطبوعات در کار خود مستقل بوده‌اند، تاکید کرد: خبرنگاران از مدیحه‌سرایی برای مسئولان پرهیز کنند و در کنار کارحرفه‌ای خود همواره باید نقد سازنده و به دور از حب و بغض را در دستور کار قرار دهند و نباید انتقاد به انتقام تبدیل شود.

 وی افزود: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه ای در راستای رفع مشکلات حوزه فرهنگ به خصوص اصحاب رسانه و خبرنگاران دارند و از رسانه ها نیز خواست به شناسایی و رفع مشکلات مردم بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران مطبوعات را به مدارس سیاری تشبیه کرد که برای جامعه مفید هستند و به آموزش و فرهنگ سازی جامعه می پردازند.

نقد منصفانه در جامعه باید رواج  یابد   

حسین گروسی نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی نیز نیروی انسانی را محور توسعه و پیشرفت کشور دانست و ادامه داد: نقد را یکی از ضروریات مهم جامعه کنونی دانست و گفت: باید فضای نقد منصفانه در جامعه باید رواج  یابد. 

  راه‌  مبارزه با فساد  بگم بگم نیست

 حسین انتظامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به انتشار اخبار مربوط به برجام، بر توجه به مصالح ملی و حمایت از اصول نظام، اظهار داشت: در سال 88 قانونی به تصویب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت رسید اما متاسفانه این قانون تاکنون اجرا نشده، اما دولت یازدهم این قانون را مورد توجه قرار داده است و بر اساس این قانون دستگاه‌های حاکمیتی مکلفند چیزی که ایجاد حق و تکلیف می‌کند را در اختیار رسانه‌ها و مردم بگذارند. انتظامی گفت: راه‌های مبارزه با فساد اصطلاح بگم بگم نیست بلکه جلوگیری از ایجاد رانت است.  

وی افزود: قانون مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس قانونی رویکردی بوده که به طور کامل در خصوص اطلاع رسانی نوعی شفافیت و پاسخگویی را ایجاد می‌کند و دستگاه‌های اجرایی را ملزم می‌کند مواردی که حق و تکلیف ایجاد می‌کند و طبقه‌بندی خاصی ندارد را به اطلاع مردم برسانند و خبرنگاران می‌توانند از مسئولان دولتی به استناد این قانون پاسخ بخواهند و مسئولان هم باید در این راه با اصحاب رسانه همکاری لازم را داشته باشند.

 انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالات خبرنگاران بر حل مشکل بیمه خبرنگاران بزودی تاکید کرد و گفت: خبرنگاران با تکمیل سوابق خود در سایت سمان از تسهیلات بیمه  بهره مند  می شوند .

 وی با تاکید برقانونمندی نشریات سراسری در تولید ویژه نامه های سراسری، توزیع ویژه نامه های سراسری به شکل مجزا را غیر قانونی دانست و تصریح کرد: شیوه توزیع ویژه نامه های روزنامه های سراسری تا کنون اشتباه اجرا شده و باید این نشریات به همراه روزنامه اصلی توزیع شود که این موضوع حمایت نشریات محلی را به دنبال خواهد داشت.

  

ارسال نظرات