خبرهای داغ:
متین فر گفت: در حال حاضر سبک زندگی ، روابط خانوادگی و عقاید دینی با تاثیر پذیری ماهواره در کشورهای اسلامی دچار چالش شده است در همین راستا، از وظایف مسئولین پیشگیری و کنترل این معضل اجتماعی است.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۱۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، " همایش همسران پاسدار" با حضور مسئولان ارشد سپاه صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

احمد رضا متین فر عضوء هئیت علمی دانشگاه با اشاره به" آسیب شناسی فضای مجازی" اظهار کرد: وظیفه یک رسانه ، آموزش ، تحلیل، سوق دادن قلب و ذهن افراد به سمتی است که گردانندگان آن رسانه در نظر دارند.

وی افزود: جایگاه محوری تلویزیون در میان رسانه ها در زندگی افراد تاثیر به سزایی داشته است چرا که منجر به تضعیف باورهای اعتقادی آنان شده است که در این بین، ماهواره منشاء این قضیه به شمار می رود.

این مسئول، تصریح کرد: پیامدهای مثبت و منفی ماهواره و شبکه های اجتماعی بر روی فرزندان اثر گذار است  به دلیل اینکه، آنان با مشاهده و الگو برداری از والدین، رشد و پرورش می یابند.

متین فر بیان کرد: در حال حاضر سبک زندگی ، روابط خانوادگی و عقاید دینی با تاثیر پذیری ماهواره در کشورهای اسلامی  دچار چالش شده است در همین راستا، از وظایف مسئولین  پیشگیری و کنترل این معضل اجتماعی است.

ماهواره بین فرزندان و والدین "فاصله عاطفی " ایجاد کرده است

عضوء هئیت علمی دانشگاه، کاهش سن بلوغ، بدبینی، خشونت، بی هویتی، مصرف زدگی و حیاء زدایی را از پیامدهای نامطلوب این وسیله، برشمرد و اضافه کرد: تاثیر برنامه های ماهواره ای بر روی فرزندان خانواده ها یا نوجوانان و جوانان بیشتر است، به طوری که، این گروه زمان بیشتری را صرف تماشای برنامه های ماهواره ای دارند .

مردم با کسب دانش، از اهداف دشمنان" آگاه "شوند

وی ادامه داد: این برنامه ها، ارزش ها، باورها، تصورات ، انتظارات و جهت گیری ارزشی متفاوتی تبلیغ و عرضه می کنند که این امر،سبب می شود به مرور زمان فاصله عاطفی بین خانواده و والدین افزایش یابد.

عضوء هئیت علمی دانشگاه، ناآگاهی را اعتماد ساده لوحانه نسبت به اهداف پشت پرده شبکه های ماهواره ای و اجتماعی دانست و تصریح کرد: آگاهی بخشی راه حل مناسبی برای مبارزه با این وسیله نامطلوب است چرا که مردم با افزایش بصیرت و دانش، با اهداف دشمنان آشنا می شوند.




1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها