با توجه و حمايت از ورزش بانوان، مي‌شود با يك تير دو نشان زد هم سلامت و نشاط بانوان كشور را تضمين كرد و هم روي دروغ‌پردازي رسانه‌هاي غربي خط باطل كشيد.
کد خبر: ۸۵۵۵۰۶۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
ه گزارش خبرگزاري بسيج،سه‌شنبه يك روز تاريخي براي ورزش بانوان كشورمان بود، روزي كه دو بانوي تيرانداز سهميه المپيك گرفتند و بانوي شطرنج باز كشورمان هم توانست قهرمان آسيا شود تا با تكرار موفقيت‌هاي بانوان ورزش كشورمان در عرصه‌هاي بين‌المللي توانمندي‌هايشان بيشتر از قبل ثابت شود. البته اين اولين بار نيست كه بانوان رشته تيراندازي و شطرنج خوش درخشيده‌اند و توانسته‌اند نگاه‌ها را به سمت خودشان جلب كنند. در سال‌هاي اخير بانوان ورزشكار در رشته‌هاي مختلف ورزشي، مدال‌هاي رنگارنگي را براي كشورمان به ارمغان آورده‌اند و نشان داده‌اند كه ظرفيت بالايي در بخش بانوان در ورزش ايران وجود دارد كه با اندكي توجه مي‌تواند موفقيت‌هاي بيشتري را براي كشور در بازي‌هاي بين‌المللي به بار بياورد. با وجود چنين پتانسيل قابل توجهي كه در بخش بانوان وجود دارد، حمايت‌هاي متوليان ورزش از بانوان قابل توجه نبوده است و بارها قهرمانان بانو در مصاحبه‌هاي مختلف نسبت بي‌توجهي مسئولان گلايه كرده‌اند. اين بي‌توجهي را هم مي‌توان در بخش ورزش قهرماني و هم ورزش همگاني بانوان ديد، با توجه به محدوديت‌هايي كه از نظر عرفي براي ورزش بانوان وجود دارد، آنها از كمترين سالن ورزشي و مكاني براي ورزش برخوردار نيستند. بانوان مدال‌آور كشورمان هم به‌رغم اينكه شايستگي‌هايشان را بارها نشان داده‌اند اما در حالي آماده حضور در مسابقات جهاني و‌ آسيايي مي‌شوند كه امكانات محدود و اندكي براي تمرين و اردو دارند و شرايط مناسبي براي آماده‌سازيشان وجود ندارد. نمونه آن هم انتقادهاي الهه احمدي تيرانداز المپيكي ايران است كه پيش از اعزام به مسابقات آذربايجان براي كسب سهميه كه منجر به گرفتن سهميه المپيك شد، به شدت از وضعيت حاكم بر اردوها و كمبود تجهيزات براي تمرين مانند فشنگ انتقاد و عنوان كرده بود كه اين شرايط خوبي براي مسابقات كسب سهميه نيست. 
با وجود چنين محدوديت‌هايي احمدي و نجمه خدمتي در آذربايجان سهميه المپيك گرفتند تا نشان دهند كه محدوديت‌هاي موجود سد راهشان نبوده و آنها با تكيه بر تواني كه داشته‌اند توانسته‌اند به هدفشان كه همان حضور در المپيك ريو است، برسند. تلاش اين دو بانوي تيراندازي ايران را مي‌توان به همه جامعه ورزش بانوان كشور هم تعميم داد كه به‌رغم امكانات محدودي كه دارند، همواره سعي مي‌كنند در مسابقات بين‌المللي بهترين نمايش را داشته باشند. با اين حال اين اما نافي كم‌كاري مسئولان در توجه به ورزش بانوان نيست و‌آنها بايد به جاي وعده‌هايي كه در مرحله شعار تنها باقي مي‌ماند و عملي نمي‌شود، نگاهشان به ورزش اين قشر از جامعه را كه نشان داده‌اند با محدوديت‌ها هم مي‌توانند موفق باشند، عوض كنند و به سمت حمايت عملي از ورزش بانوان بروند. به طور قطع افزايش حمايت‌ها و كمك‌ها به بانوان ورزشكار خواهد توانست كه موفقيت‌ها و مدال‌آوري آنها در بازي‌هاي جهاني و آسيايي را بيشتر كند و اين موفقيت در نهايت به نام ايران مي‌خورد. به هر حال وقتي يك بانوي ورزشكار با چنين امكانات كمي مي‌تواند موفقيت كسب كند، به طور قطع در صورت افزايش حمايت‌ها و توجه‌ها، پتانسيل افزايش اين موفقيت‌ها وجود دارد و تنها توجه مديران ورزش كشور را مي‌خواهد كه توانايي‌هاي بانوان را باور كنند، به خصوص اينكه در برخي رشته‌ها كه آقايان و بانوان در مسابقات خارجي حضور داشته‌اند، اين ملي‌پوشان بانوي كشورمان بوده‌اند كه توانسته‌اند موفق‌تر از مردان باشند. 
علاوه بر اين با توجه به هجمه‌هايي كه توسط غربي‌ها درباره محدوديت‌هاي بانوان در ايران وجود دارد، موفقيت‌هاي ورزشكاران بانوي ايراني در اين مسابقات مي‌تواند بهترين پاسخ به جوسازي‌هاي غربي‌ها باشد و آن را خنثي كند، به خصوص اينكه اين موفقيت با حفظ حجاب صورت مي‌گيرد و نشان مي‌دهد كه نه تنها محدوديت‌هايي كه غربي‌ها آن را در بوق و كرنا كرده‌اند، بانوان ايراني ندارند، بلكه مي‌توانند آزادانه در كنار آقايان ورزش كنند. حتي با توجه به اينكه با داشتن حجاب، سختي بيشتر نسبت به حريفان ديگرشان تحمل مي‌كنند اما مي‌توانند با همين وضعيت موفقيت كسب كنند. در اين شرايط بديهي است كه با توجه و حمايت از ورزش بانوان، مي‌شود با يك تير دو نشان زد هم سلامت و نشاط بانوان كشور را تضمين كرد و هم روي دروغ‌پردازي رسانه‌هاي غربي خط باطل كشيد. 
ارسال نظرات