مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان:

هفت بناي تاريخي استان سمنان به سرمايه‌گذار بخش خصوصي واگذار مي‌شود

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: هفت بناي تاريخي استان سمنان از سوي صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي واگذار مي‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۸۴۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حسين خواجه‌بيدختي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاروانسرای شاه عباسی دامغان، خانه تدین، خانه رجبی و خانه طاهریان در سمنان، کاروانسرای ده نمک در آرادان، کاروانسرای میاندشت در ميامي و کاروانسرای ایوانکی در گرمسار به سرمايه‌گذار بخش خصوصي واگذار مي‌شوند.

وي هدف از واگذاري اين بناهاي تاريخي را مرمت، احيا و بهره برداری از اين بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی عنوان كرد و گفت: آگهي واگذاري سه بنا شامل خانه تدين، خانه طاهريان و كاروانسراي شاه عباسي دامغان اعلام شده و آگهي واگذاري ساير بناها به زودي اعلام مي‌شود.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر از جزئيات نحوه واگذاري اين بناها مي‌توانند به پايگاه اينترنتي صندوق احياء به آدرس www.chre.ir  و يا سايت اداره كل ميراث فرهنگي استان سمنان به آدرسwww.mirassemnan.ir   مراجعه كنند.

بيدختي با بيان اينكه اين بناها برای مدت متوسط 13 سال واگذار مي‌شوند، افزود: مدت متوسط مرمت این بناها حدود 13 ماه است که پس از مرمت از سوی بخش خصوصی به بهره برداری خواهند رسید.

وي گفت: فرآیند واگذاری بناهای تاریخی از سوي صندوق احياء مورد بازنگری قرارگرفته و با تسهیل امور، زمینه جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار