کرامت پرهیزکار؛

مهم‌ترین رویکرد بانک مهر اقتصاد کمک به رونق اقتصاد مقاومتی در استان است

مدیر کل بانک مهر اقتصاد مهمترین اولویت بانکی را حفظ سهم از بازار منابع و مصارف موجود دانست و گفت:مهم‌ترین رویکرداین بانک کمک به رونق اقتصاد مقاومتی در استان است .
کد خبر: ۸۵۵۴۷۶۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج کرامت پرهیزکار درنشست تجلیل ازخبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران برای توسعه اقتصادی استان بهترین یاور مسئولان هستند، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند با اقدامات خوبی که در جذب و جلب سرمایه‌گذار دارند به اقتصاد استان کمک کنند.


این مدیر بانکی اذعان داشت : مهمترین اولویت بانک مهر اقتصاد حفظ سهم خود از بازار منابع و مصارف موجود سیستم بانکی است که در این خصوص بانک مهر اقتصاد استان توانسته طی دو سه سال اخیر بعنوان بانک اول در استان باقی بماند.


وی مهم‌ترین رویکردهای بانک مهر اقتصاد در استان کهگیلویه و بویراحمد را کمک به رونق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت :طی سال گذشته میانگین رشد منابع در سیستم بانکی استان کمتر از 22 درصد بود که بانک مهر اقتصاد 26درصد رشد منابع داشته است که به معنای بالاتر بودن رشد منابع بانک مهر اقتصاد از میانگین استان است.

پرهیزکار از بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بانک اول در منابع نام برد و گفت: این بانک اکنون با سن بسیار کمتر از سایر بانک‌ها با اختلاف بسیار زیاد نسبت به بانک ملی در رده اول بیشترین مقدار منابع قرار دارد.

وی افزود: در کل کشور سرمایه و منابع بانک مهر اقتصاد هزار و 200  میلیارد تومان است که در استان هم از سایر بانک‌ها پیشی گرفته‌ایم.

پرهیزکار به تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک از سال 92 تاکنون اشاره کرد و گفت: در سال 92 کل تسهیلات پرداختی ما در زمینه‌های مختلف 135 میلیارد تومان بود.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال 93 تسهیلات پرداختی ما به 120 میلیارد تومان رسید و اکنون در چهار ماهه اول امسال تاکنون 50 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

این مسئول افزود: در زمینه خرید تولیدات داخلی کارهای بسیار خوبی توسط بانک صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به کارت اعتباری خرید کالای ایرانی اشاره کرد.

وی اقدامات دیگر را کمک به ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا در استان ذکر کرد و گفت: برای فرهنگ‌سازی در زمینه بانکداری اسلامی در استان کارهای بسیار خوبی تاکنون انجام شده است.

پرهیزکار ادامه داد:رشد منابع استان کهگیلویه و بویراحمد تا 31 تیر ماه کمتر از یک درصد بوده که این میزان در بانک مهر اقتصاد 9 درصد بوده است.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود 17 درصد ضریب نفوذ در جذب مشتریان در سطح استان داریم.

وی اضافه کرد:  در راستاتی تحقق اقتصاد مقاومتی طی سال 92 در استان 13 میلیارد تومان تسهیلات بدون سپرده و دوره انتظار برای مشاغل خانگی پرداخت شده است.

پرهیزکار افزود: بانک مهر اقتصاد در بین سیستم بانکی در رابطه با مصرف منابع و پرداخت تسهیلات چهارمین بانک استان است.

وی اظهارکرد: علاوه بر این بخش وسیعی از منابع را در حوزه تأمین سرمایه در گردش و جهت حمایت از صنعت و تولید داخل پرداخت خواهیم کرد که در این خصوص از طریق کارت اعتباری کالای ایرانی 5 تا 10 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بانک مهر اقتصاد بعنوان نگین بانکداری اسلامی است و در این زمینه آموزش های لازم را به پرسنل خود ارائه می دهد و سایتی پاسخگو در این زمینه دارد.

 

ارسال نظرات