در مراسمی با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی و حجت الاسلام نجیمی مسئول قرارگاه خاتم اولاوصیاء یزد و جمعی از مسئولین و خانواده معظم شاهد و اهالی روستا، یادواره شهدای روستای گرگین آباد شهرستان بهاباد در محل حسینیه سیدالشهدای روستای گرگین آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۳۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: در مراسمی با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی و حجت الاسلام نجیمی مسئول قرارگاه خاتم اولاوصیاء یزد و جمعی از مسئولین و خانواده معظم شاهد و اهالی روستا، یادواره شهدای روستای گرگین آباد شهرستان بهاباد در محل حسینیه سیدالشهدای روستای گرگین آباد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام نجیمی مسئول قرارگاه خاتم اولاوصیاء استان یزد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای شهرستان بهاباد و شهدای این روستا به تکریم خانواده شهداء اشاره کرد و افزود: این تکریم خدا نیست تکریم خدا و گرامیداشت خدا به جنس نیست شما اگر تقوا را رعایت کردید مورد تکریم خدا قرار میگیرید.

وی به برگزاری یادواره های شهداء اشاره کرد و بیان کرد: اگر می بینید ما پای مکتب قرآن نشستیم و اگر امثال شهداء زینت بخش مجلس شده است بدانید که خود شهدا میزبانند.

حجت الاسلام نجیمی در این مراسم با اشاره به فرمايشات امام خامنه اي(مدظله) اظهار داشت: شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است.

وی بیان داشت: شهادت بهترين معني توحيد است و مقام شهادت اوج بندگی و سیر و سلوك معنویت به شمار می‌رود.

مسئول قرارگاه خاتم اوالوصیاء استان یزد گفت: 8 سال دفاع مقدس تنها يك خاطره و رويداد در ايران نيست بلكه تجربه‌ای به يادماندني و عظيمي بوده و درس عبرتي براي زندگي فردي و اجتماعي است.

وی شهداء انقلاب اسلامی را درس آموختگان مکتب سید الشهدا(ع) و نهضت عاشورا دانست و اظهار کرد: امنیت و آسایش نظام جمهوری اسلامی ایران ثمره خون این عزیران است.

حجت الاسلام نجیمی  با اشاره به اینکه شهداء، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ کردند و وظیفه‌ای که در حال حاظر برعهده ما می باشد ادامه دادن راه شهداست، افزود: اگر الان دشمنان جرأت و فکر تجاوز به مرزهای این کشور را نمی‌کنند، به‌خاطر جانفشانی شهدا و فداکاری ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی و دوران انقلاب اسلامی نیز است.

وی پیشرفت امروز کشور را مرهون خون شهدا و صبر خانواده های معظم شاهدد انست و افزود : باید ما ادامه دهنده راه آنها و امانتدار این انقلاب و خون شهدا باشیم و بصیرت خود را نسبت به آرمان های انقلاب بیشتر نماییم.

وی شهدا را براساس آیات الهی زنده دانست و گفت: خود کلمه شهید به معنی ناظر و شاهد است و خداوند نیز بارها به موضوع زنده بودن شهدا تاکید نموده است.

این روحانی مهم ترین پیام شهدا را اقامه ارزش های اسلامی در جامعه عنوان کرد و گفت: شهدا به ما آموختند که هرگز از اصول خودمان عقب نشینی نکنیم و برای دفاع از حریم ولایت و ارزش ها در صحنه بمانیم.

پخش کلیپ شهید الله دادی، بازگوئی خاطراتی از دوران دفاع مقدس توسط یکی از رزمندگان و فرماندهان 8 سال دفاع مقدس و اجرای مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است روستای گرگین آباد در 16 کیلومتری شهرستان بهاباد واقع شده است و 12 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

ارسال نظرات