امام جمعه ابرکوه:

مقاومت 33 روزه لبنان باعث بیداری کشورهای اسلامی شد/زنان و دختران سرمایه های معنوی خانواده و جامعه

حجت الاسلام حسینی: در روز دختر نباید تنها به تعریف و دادن هدایا به آنان بسنده کرد بلکه فرصتی برای به خود آمدن زنان و دختران است که در حقیقت سرمایه های معنوی خانواده و جامعه هستند.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۳۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶













به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، خطیب جمعه ابرکوه در بخش اول سخنان خود به موضوع امامت پرداخت و گفت: بحث اعتقادی امامت از ضروریات دین است زیرا پایداری و ثبات و حفظ و ترویج نظام ادیان الهی در سایه امامت و ولایت تحقق یافته و می یابد.

وی افزود: به تعبیر روان تر،نقش امام در عالم وجود برای همه موجودات نقش هدایتی در نظام تکوین و تشریع است که هدایت در نظام تشریع فقط برای انسان و بشریت و در نظام تکوین برای همه موجودات است.

حسینی خاطر نشان کرد: بدون وجود مبارک امام علیه السلام نظم نظام هستی و ارتباط میان تمام موجودات به هم می ریزد و حیات موجودات از جمله انسانها مختل می شود پس موجودیت تمام عالم وجود و مخلوقات در وجود و بقا رهین وجود مبارک امام و حجت خداست.

امام جمعه ابرکوه گفت:چنانچه امام صادق (ع) نیز به این فصل مهم اعتقادی اشاره دارد و می فرماید: (لولا الحجه فی الارض لساخت الارض باهلها) یعنی اگر لحظه ای حجت خدا در روی این زمین نباشد زمین اهلش را فرو می برد معنی و مفهوم کلام شریف نبوی نیز همین است که رسول خدا (ص) توصیه به ضرورت شناخت امام و حجت خدا در هر زمان دارد پس بنابرین امام علیه السلام چراغ هدایت الهی و مصباح ربانی است که نور پر فروغش زمین و زمان را فرا گرفته و تمام مخلوقات از این نور بهره مندند.

امام جمعه ابرکوه در بخش دوم خطبه های نماز جمعه  به  روز مقامت اسلامی اشاره کرد و افزود: این جنگ نابرابر به خواست خدا باعث بیداری اسلامی در تونس و مصر و لیبی و دیگر کشورهای اسلامی و همچنین آشکار شدن ضعف دشمن صهیونیستی که نتوانست در این جنگ به کمترین هدف خود برسد ضمن اینکه آسیب های زیادی را هم متحمل شد.

حجت الاسلام حسینی به دستاوردهای دیگر این جنگ اشاره کرد و افزود: ایجاد مقاومت جهانی در برابر صهیونیسم نتیجه دیگر مقاومت حزب الله و لبنان در این جنگ بود و همچنین باعث تشجیع جوانان کشورهای عربی بود به حرکت بیداری اسلامی شد.

امام جمعه ابرکوه به سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در اول ماه ذی القعده اشاره کرد و گفت: نباید در روز دختر تنها به تعریف و دادن هدایا به آنان بسنده کرد بلکه فرصتی برای به خود آمدن زنان و دختران است که در حقیقت سرمایه های معنوی خانواده و جامعه هستند.

حسینی افزود: اگر معنویت، حجاب، عفت و تقوای این قشر عظیم و تاثیر گذار در جامعه از بین رفت جامعه اسلامی سرمایه معنوی خود را از دست داده است.

وی تاکید کرد: بانوان ما نباید از نقش خود در سامان دادن بر افق واقعیت های حاکم بر دنیا و تحولات اجتماعی دنیا غافل باشند، زن مسلمان باید احساس شخصیت معنوی کند نه احساس شخصیت کاذب و شخصیت کاذب این است که دختران با نیم پوش کردن سر و موی خود می خواهند شخصیت یابی کنند و به روز شوند، این عین بی شخصیتی و بی هویتی و حماقت است.

حجت الاسلام حسینی منزلت و محبوبیت زن و دختر مسلمان را به وقار و بیگانه گریزی، پاک زیستی و کمالات اخلاقی دانست و تصریح کرد: دختران ما با هوشیاری دام های کمین شده بر سر راهشان را ببینند و مادران با نظارت بر فرزندان مخصوصا دختران خود، آن ها را از معرض نابودی و بی آبرویی دور نگه دارند.

حسینی به 26 مرداد سالروز ورود اولین کاروان از آزادگان 8 سال دفاع مقدس به میهن اسلامی در سال 69 اشاره کرد و افزود: آزادگان همان منادیان عزت و آزادگی و شرف و کرامت انسانی هستند که طی سالها مقاومت در برابر انواع و اقسام آزردگی های جسمی و روحی توسط دژخیمان بعثی عفلقی در زندان ها و اسارت گاههای عراق درس مقاومت را به ملت دادند و سرانجام 36 سال مقاومت ملت بزرگ و عزت طلب ایران اسلامی رهین درس مقاومت آزادگان است.

خطیب جمعه ابرکوه با یادآوری تلخ کودتای آمریکایی انگلیسی 28 مرداد سال 32 گفت:  ملت ما در این یک قرن گذشته از استکبار و انگلیس و خصوصا در این نیم قرن گذشته از آمریکا به جز ضربه و آسیب دیدن خاطره دیگری ندارد البته هنر آمریکا و انگلیس هم به ملت ها خصوصا ملت ایران چیزی جز آسیب رسانی نیست.

وی افزود: اینکه ما آمریکا را دشمن شماره یک اسلام و ملت ایران می دانیم و به او اعتماد نداریم به خاطر این است که از آن،خاطره ای جز آزار نداریم و به آنها که هنوز خواب آمریکا را می بینند می گوییم حرفها و مواضع ضد ایرانی دو روز قبل اوباما را مرور کنید، اگر وجدان سیاسی هم داشته باشید بر استمرار مبارزه با این شیطان بزرگ به ما حق می دهید که همواره فریادمان را رساتر کنیم و بگوییم مرگ بر آمریکا.

حسینی در ادامه سخنان خود، جنایات وحشیانه آل سعود در یمن و داعش در عراق را یادآور شد و گفت: سازمان های حقوق بشری و کمیته صلیب سرخ، تنها اوضاع یمن را وخامت بار توصیف می کنند و حاضر به محکوم کردن تجاوز گر یا محاکمه آن نشده اند، داعش روز گذشته صدها نفر را در منطقه شیعه نشین بغداد به خون کشید تا زمینه هدف شوم خود را در تجزیه عراق فراهم نمایند و اربابشان آمریکا با این خیال که وقت نتیجه گیری از فجایع چندین ساله فراهم شده اظهار داشت که راهی جز تجزیه عراق باقی نمانده است.

وی گفت: مواضع جانب دارانه سازمان ملل و مجامع حقوق بشری حکایت از استمرار حکومت جنگل در جهان دارد، این نهایت بی هنری و نابرابری است اما مقاومت قهرمانانه مردم مظلوم یمن داغ تسلیم را بر دل خونخواران آل سعود گذاشته است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار