امام جمعه بخش بهمن:

کودتای 28 مرداد نتیجه «اعتماد به آمریکا» بود

امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: اعتماد مصدق به آمریکا یکی از عوامل وقوع این کودتا بود و امروز نیز نباید به او اعتماد کرد همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند: اعتماد به آمريکائي ها جز ضرر چيزي ندارد.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۳۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه؛ حجت الاسلام رضاعلیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه امروز مهردشت با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و روز مقاومت اظهار داشت: امروزحزب‌الله لبنان جزو شریف‌ترین گروه‌های مقاومت و دفاع ملّی در سطح جهان است؛ اما دشمن کمر به قتل این ها بسته‌ و به تروریسم متّهم می کند.

وی با انتقاد به اینکه چرا غرب حزب الله را تروریست معرفی می کند اما داعش تروریست نیست گفت: دیروز در بغداد حمله تروریستی داعش 80 نفر و 200 نفر زخمی شدند، هر کجا جنایتی صورت می گیرد پای آمریکا در میان است، غرب داعش را به راه انداخت و به آن ها کمک می کند و باید محاکمه شود.

حجت الاسلام علیزاده علّت حمایت ایران از مقاومت لبنان را ایستادگی آنها در برابر صهیونیست عنوان کرد و افزود: اگر حزب الله نبود، اسرائیل، امروز بیروت را اشغال می کرد، لبنانی باقی نمی ماند؛ گروه مقاومت است که جلوی این ها را گرفته است و درنبردی سی و سه روزه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به خاک سیاه ذلت نشاند و باردیگر، واژه مقاومت را برای محرومان و ستم دیدگان جهان معنا کرد.

خطیب جمعه مهردشت یاد و خاطره 26 مرداد، بازگشت افتخار آفرينان اولين گروه آزادگان هشت سال دفاع مقدس به ميهن اسلامي در سال 1369را گرامی داشت و ضمن بیان سخنان امام خمینی(ره) آنان را افرادی فداکارو مایه عزت اسلام معرفی کرد.

علیزاده در بخش دیگری از خطبه ها، واقعه 28 مرداد و کودتاي آمريکايي – انگليسي براي بازگرداندن محمدرضا شاه در سال 32 را یادآور شد و تصریح کرد: اعتماد مصدق به آمریکا یکی از عوامل وقوع این کودتا بود و امروز نیز نباید به او اعتماد کرد همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند: اعتماد به آمريکائي ها جز ضرر چيزي ندارد.

وی گفت: به صحنه نيامدن مردم یکی دیگر از علل وقوع این فاجعه تاریخی بود و اگر در روز کودتا مردم در صحنه حاضر مي شدند بيست و پنج سال همه ثروت مادي و معنوي ما از دست نمي رفت و ديکتاتوري سياه بر ما مسلط نمي شد.

علیزاده نقش اصلی و همیشگی مردم در دوام حکومت ها را مهم عنوان کرد و گفت: اگر در مدت اين 37 سال انقلاب اسلامي، مردم صحنه را خالي مي گذاشتند، چه بسا کشور ما به فلاکت و بدبختي مي افتاد، لذا دشمن تمام تلاش خود را مي کند تا بين مردم و نظام جدائي بياندازد و از اين طريق براندازي نظام که هدف آنهاست محقق خواهد شد.

امام جمعه مهردشت تاکید کرد: بايد مراقب خودمان باشيم که از درون پوک نشويم و با اتحاد و مجاهدت براي خودمان مصونيت ايجاد کنيم تا دشمن هميشه مغلوب ما باشد.

وی در پایان به ورود خدام حرم رضوی در 29 مرداد به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: به مناسبت دهه کرامت و تجلیل امامزادگان روز سه شنبه ساعت 21، شهرمان میزبان خدام حرم امام رضا(ع) هستند که همراه با جشن میلاد است انشاء الله شاهد حضور گرم همه شما باشیم.

ارسال نظرات