امام جمعه بافق با اشاره به اینکه روز دختر تنها یک نام‌گذاری ساده نیست، گفت: دختران در این روز باید با مطالعه زندگی حضرت معصومه(س) از زندگی این بانوی بزرگوار الگوگیری کنند.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۲۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بافق با گرامیداشت فرا رسیدن هفته کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: هنوز ابعاد مختلفی از زندگی حضرت معصومه(س) ناشناخته باقی‌مانده و لازم است با استفاده از دهه کرامت، ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگوار مورد مطالعه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: به ویژه دختران ایران اسلامی باید با مطالعه سیره عملی این بانوی بزرگوار، زندگی حضرت معصومه(س) را برای خود الگو قرار دهند.

سلیمانی همچنین به بیان جایگاه حضرت معصومه(س) پرداخت و بیان کرد: زیارت حرم مطهر این بانوی بزرگوار و ادای احترام به ایشان به شدت سفارش شده و هم ‌طراز با زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس است.

امام جمعه بافق ادامه داد: وجود مبارک آن حضرت در شهر قم، این شهر را به پایگاه فقاهت، علم، مبارزه، قیام و مجاهدت تبدیل کرده و مردان و زنان بزرگی از این شهر برخواسته‌اند که خدمات قابل توجهی برای اسلام و مسلمین انجام داده‌اند و این از برکت حضور کریمه اهل بیت(ع) در این شهر است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: این روز به دلیل پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی نامگذاری شده و این جنگ نابرابر نشان داد که حق همیشه پیروز است.

وی با تشریح ابعاد مختلف این پیروزی خاطرنشان کرد: این پیروزی به دنیا ثابت کرد که با ایمان، توکل و داشتن روحیه شهادت‌طلبی می‌توان به قوی‌ترین ارتش‌ها نیز پیروز شد و در واقع سلاح غلبه بر غاصبان و مستکبرین، توکل به خداوند متعال و داشتن روحیه شجاعت و حق‌طلبی است.

سلیمانی ادامه داد: تجربه ثابت کرده هر کجا رهبری آگاه و بصیر به راهنمایی و هدایت مسلمین پرداخته، پیروزی با مسلمین بوده و سیدحسن نصرالله نیز در این مبارزات نقش ارزنده‌ای ایفا کرد.

 

ارسال نظرات