خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

امیدواریم سفر رئیس جمهور به همدان بخشی از خلأها را پر کند

امام جمعه همدان با بیان اینکه رئیس جمهور به نیت خدمت به همدان سفر می کند، گفت: امیدواریم سفر رئیس جمهور بخشی از خلأها را پر کند.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۱۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با بیان اینکه امروز روز مقاومت اسلامی است، گفت: آمریکا و دجال های غربی می خواهند مقاومت را از امت اسلامی بگیرند اما رهبری و امت اسلامی سخت ایستاده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه اوایل ماه ذیقعده با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و ادامه ماه با میلاد حضرت امام رضا(ع) همراه است که فاصله این دو مناسبت به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، گفت: توجه به کرامت اصلی بنیادی و سازنده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کرامت حقیقتی است که اگر از جامعه انسانی برداشته شود آن جامعه به جامعه وحوش تبدیل خواهد شد، گفت: کرامت و لئیم دو صفت در مقابل هم هستند.

محمدی با بیان اینکه کرامت صفتی در اوج زیبایی و لئیم صفتی در اوج بدی است، گفت: کرامت رواج دهنده خیر و بخشندگی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مکتب انسان ساز اسلام برنامه ریزی های دقیقی دارد، گفت: همه انسان ها از صفت کرامت برخوردارند چراکه انسان خلیفه الله و مظهر خوبی هاست و باید خداگونه باشد و خداگونه عمل کند و رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

وی به ویژگی های انسان کریم اشاره کرد و با بیان اینکه کسی که اهل کرامت بوده دارای گذشت نیز است به بیان داستان حضرت یوسف پرداخت و گفت: حضرت یوسف ستم های بسیاری از سوی برادرانش دید اما از آنها گذشت کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کریم کسی است که در پاسخ به بدی های دیگران خوبی کند، گفت: خوبی در حق خوبی نشانه کرامت نیست.

وی با بیان اینکه کسی که از اطعام فقرا لذت ببرد کریم است، گفت: لئیم از اطعام خود لذت می برد و حال آنکه کریم عزت و آبروی خود را حفظ می کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یک انسان شیعه اهل بیت باید در همه زمینه ها گذشت داشته باشد، ادامه داد: یکی از دلایل رشد روز افزون آمار طلاق بی توجهی به مقوله گذشت است.

وی با بیان اینکه خداوند فرموده که تاج کرامت را بر سر انسان ها قرار داده ایم، گفت: باید بیندیشیم که کرامت در کجای کارهای ما قرار دارد.

محمدی با اشاره به عبارت «لذتی که در عفو هست در انتقام نیست» گفت: انسان های کریم همواره از موضع عفو به مسایل نگاه می کنند اما انسان های لئیم از موضع انتقام به موضوع می نگرند.

وی به نحوه برخورد حضرت علی(ع) با محتاجان اشاره کرد و با بیان اینکه باید بخشندگی و کرامت این حضرت را الگو قرار داد و آن را آموخت و به دیگران نیز یاد داد، گفت: جامعه اهل بیتی باید با این حقایق نفس بکشد و پیشرفت کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اهل بیت، دودمان کرامت و فضیلت هستند، ادامه داد: از زمان دفن حضرت معصومه (ع) در شهر قم میلیون ها انسان از علما گرفته تا فقها و درماندگان رهسپار این دیار شده و حاجت گرفته اند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه همدان به روز دختران اشاره کرد و با بیان اینکه باید دختران جامعه فضیلت داشته باشند چراکه زنان و دختران مایه برکت هستند، گفت: براساس احادیث بیشترین خیر و برکت جامعه حاصل وجود زنان است اما زنان مثل باغی هستند که باغبان می خواهد وگرنه باغ به تاراج خواهد رفت.

محمدی با اشاره به نزدیک بودن سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: باید قدردان رزمندگان و خانواده های شهدا باشیم.

وی در ادامه به وجود حدود 4 هزار بقعه و امامزاده در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه هر امامزاده در هر منطقه ضامن اعتقادات مردم آن منطقه است، گفت: متاسفانه در همدان وضعیت رسیدگی به برخی امامزاده ها مناسب نیست.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان همدان در اوایل شهریورماه عنوان کرد: مردم باید با استقبال حمایت خود را از دولت نشان دهند.

وی با بیان اینکه من به آبرو و حیثیت شهر همدان حساس هستم و نباید به دلیل برخی غرض ورزی ها کاری کنیم که حیثیت شهر زیرسئوال برود، گفت: رئیس جمهور به نیت خدمت به همدان سفر می کند.

محمدی عنوان کرد: بسیاری از توانمندیهای همدان صرف جنگ تحمیلی شد و متاسفانه بعد از دوران جنگ نیز جبران نشد که امیدواریم سفر رئیس جمهور بخشی از خلأها را پر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات