مدیرکل استاندارد یزد اعلام کرد:
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: خوشبختانه محصولاتی دراستان یزد،نظیر شیرینی، پکیج های حرارتی، لاستیک، کاشی، شیشه و .... تولید می شوند که به 54کشور دنیا صادر شده که در سطح جهان جایگاه خیلی خوبی دارند و شهرت برخی از تولیدات یزدی را جهانی نمو ده اند.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۱۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مدیرکل اداره استاندارد استان یزد، درحاشیه بازدید از واحدهای فراورده های لبنی شیکا ابرکوه که دارای نشان استاندارد می باشد، گفت: خوشبختانه محصولاتی در استان یزد، نظیر شیرینی، پکیج های حرارتی، لاستیک، کاشی، شیشه و.... تولید می شوند که به 54کشور دنیا صادر شده که در سطح جهان جایگاه خیلی خوبی دارند و شهرت برخی از تولیدات یزدی را جهانی کرده اند.  
محمد حسین ماجدی اردکانی افزود: هر وقت که بروی صنایع و خدمات شاخص  استان یزد، دست می گذاریم، سابقه درخشان کیفیت بالا ی آنها  چشم هر بیننده ای را مجذوب خود نموده، که عمده کیفیت بالای محصولات، به تدین و رعایت مسائل شرعی مردم استان  یزد،که به دنبال انجام کار درست هستند بر می گردد و این موضوع برای همگی ما بسی مایه خوشحالی است.    
وی ادامه داد: اگر امروز، مردم استان یزد، محصولات با کیفیت عالی و خوب دارند، بخاطر فرهنگ یزدی بودن و درستی آنهاست، که رعایت احکام شرعی در کار و تولید، سبب شده تا از زمانهای گذشته تا کنون، در سراسر جهان، یزد را به عنوان شهر قنوت و قنات و قناعت یاد نموده اند و این که، استان یزد را، استان دارالعلم می نامند برای ما بسی مایه  افتخارهست.       
این مقام مسئول تصریح کرد: می توان گفت، بعضی از کارگاههای تولید شیرینی در استان یزد، که سابقه 100 ساله در تولید دارند، بخاطر تو لید محصولات خوب، با نداشتن مهر استاندارد، جلوتر از استاندارد گام برداشته اند. ما باید از تجربیات واحدهای تولیدی و خدماتی با کیفیت، استفاده نموده و ما بقی صنایع و اصناف را به نقطه قوت هدایت نماییم، چرا که مردم ما حق دارند و باید از کالا های استاندارد استفاده نموده و ما شرعا و قانونا نسبت به این موضوع مسئول هستیم.     
مدیر کل استاندارد استان یزد، همچنین در نشست با مسئو لین کارخانه تولید مواد لبنی شیکا ابرکوه اظهار داشت: همراهی مدیرعامل این واحد تولیدی که با اهداف استاندارد همراه می باشد، برای سازمان  ملی استاندار ایران بسیار مهم است. منتهی باید در نظر داشته باشند،که تبلیغات محصول دارای نشان استاندارد درجهت آشنائی مردم، رونق خاصی به فروش محصول می دهد، البته واحدهای تولیدی وکارخانجاتی که  محصولات خود را باکیفیت عالی تولید می نمایند، تبلیغ در رسانه ها و مکانهای عمومی را نباید فراموش کنند.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: مسئولان و کارشناسان کارخانه تولیدی شیکا در ابرکوه، بهترین محصولات را عرضه کرده اند و بخاطر ارائه محصولات باکیفیت و با مهر استاندارد و داشتن مدیریت قوی و خوش فکر، این واحد تولیدی، افتخاری برای استان می باشد. الحمد الله، تاکنون هیچ شکایتی از واحد تولیدی شیکا نداشته ایم که  این مهم، به مدیریت قوی این کارخانه برمی گردد. با تلاشی که این واحد تولیدی در ابرکوه دارد، با واحدهای بزرگ تولیدی درکشور در  رقابت است و امیدواریم با فعالیت و تلاش بیشتر و رقابت سالمی که واحد تولیدی شیکا انجام خواهد داد این کارخانه به عنوان واحد نمونه در کشور معرفی شود.
شایان ذکر است که، مهند س حجت احمدی، مدیرعامل شرکت شیکا نیز در این بازدید با تشکر از حضور مدیرکل اداره استاندارد استان یزد و همراهان گفت: هرچه در توان داریم برای بالا بردن کیفیت محصولات شرکت شیکا، با اداره نظارت بر مواد غذایی و همچنین اداره استاندارد همکاری می کنیم و این همکاری را در جهت  ارتقاء کیفیت محصولات خود می دانیم.     
در حال حاضر این واحد تولیدی علاوه بر ایجاد  اشتغالزایی در حد40نفر، روزانه 40 تن  فرارودهای لبنی تولید نموده، که علاوه بر صادرات به كشور عراق به استانهای تهران، اصفهان، خوزستان، فارس و شهرستانهای استان یزد نیز محصولات خود را ارائه می نماید.           
گفتنی است، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد و کارشناسان این اداره کل از خط تولید، آزمایشگاه، بسته بندی و دپوی مواد اولیه کارخانه تولید کاشی و سرامیک آرین سرام  نیز بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظرات